سلیمانی‌دشتکی گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، عرضه سیمان در بورس فعلا منتفی شده است تا بتوان شرایط را برای عرضه سیمان در بورس آماده کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان گفت: تلاش شده تا برای حل مشکلات مربوط به سیمان، این کالا در بورس عرضه شود، اما به دلیل اینکه کارگزاران نتوانسته اند سیستم خود را با این شرایط تطبیق دهند، عرضه سیمان در بورس به مشکلاتی برخورده است.

او با بیان اینکه کمبود شدید برق و همچنین قطعی برق باعث شده تا براساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده، برق واحد‌های تولید سیمان محدود شود و این مساله در بحث قیمت و تولید سیمان بسیار موثر است، افزود: عرضه نشدن سیمان در بورس و همچنین قطعی‌های برق باعث نوسانات قیمتی سیمان در بازار خوزستان شده است. براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، عرضه سیمان در بورس فعلا منتفی شده است تا بتوان شرایط را برای عرضه سیمان در بورس آماده کرد و از این رو توزیع سیمان مانند گذشته انجام می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه تولید ۳ کارخانه سیمان فعال در خوزستان، باید در ابتدا به مصرف درون استان اختصاص یابد، اظهار داشت:  اگر کسری سیمان در خوزستان وجود دارد، کارخانه‌های سیمان اجازه صادرات سیمان به خارج از کشور و استان خوزستان را ندارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.