رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت:میزان ابتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان بی سابقه بوده و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان باید انتظار مرگ و نیز بیشتر در ۲ هفته آینده را داشت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در شورای سلامت جنوب غرب استان خوزستان که در فرمانداری خرمشهر، برگزار شد گفت: اکنون کشور در حساس ترین برهه مبارزه با ویروس کرونا است و به مرحله سرنوشت ساز رسیده است آمار مبارزه در این مدت افت و خیزهای زیادی داشته است.

او به تشریح شرایط فعلی پرداخت و افزود: شرایط فعلی بسیار خطرنا‌ک است و در حال حاضر در بیمارستان های منطقه مکانی برای بستری بیماران کرونایی وجود ندارد و بیشتر بیمارانی که باید بستری شوند به صورت سرپایی درمان می شوند‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: تلاش شده است ظرفیت تخت های بستری را افزایش دهیم حتی در بیمارستان شهید رجایی که قرار بود عاری از هرگونه بیمار کرونایی باشد دو تا سه بخش به بیماری کرونا اختصاص یافته شده است  و در خرمشهر یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر در حال نصب است و احتمال دارد یک بیمارستان صحرایی نیز راه اندازی شود.

سلمان زاده بر لزوم تعامل بیشتر برای گذر از این برهه تاکید کرد و گفت: بزرگترین تجربه این مدت این بوده است که در هر زمان همه کنار هم بوده اند بیماری کنترل شده و هر زمان هماهنگی وجود نداشته بیماری به شکل افسار گسیخته ای گوی سبقت می گیرد.

او افزود: بسیاری از شهروندان اهمیت چندانی به این بیماری نمی دهند همچنین اکثر دستگاه های اجرایی که در گذشته با کادر درمان همکاری داشتند پای کار نیستند و این نشان دهنده عادی انگاری در منقطه است.

شهروندان جنوب غرب خوزستان از واکسن کرونا استقبال نمی کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در رابطه با واکسیناسیون نیز گفت: به همت فرمانداری ها ، مردم و گروه های جهادی مراکز خوبی برای واکسیناسیون فراهم شده است اما اکثرشهروندان از تزریق واکسن خودداری می کنندبه همین دلیل آمار واکسیناسیون در جنوب غرب خوزستان پایین است.

او ادامه داد: استقبال گروه های سنی پایین تر بهتر است اما در گروه های هدف که بالای ۷۰ سال هستند میزان استقبال کم است لازم است از روش های ترقیبی استفاده شود.

سلمان زاده افزود: در شادگان وضعیت استقبال مردم پایین است‌ حتی برای افزایش مشارکت گروه های هدف و بالای ۷۰ سال بسته تشویقی هم در نظر گرفته شده است.

او خواستار عمل به دستورالعمل های بهداشتی به صورت کامل و تعطیلی مراکز و همکاری با مراسم مذهبی شد و متذکر شد که این دوره خطرناک تر از دوره های قبلی است.

هنگامه پروین مدیر شبکه بهداشت خرمشهر نیز به اقدامات انجام شده در تنها بیمارستان خرمشهر برای رسیدگی به بیماران کرونایی هم اشاره کرد و گفت: با افزایش یک دستگاه اکسیژن ساز تعداد دستگاه های اکسیژن سازهای بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر به ۳ دستگاه رسید و قرار است بر تعداد تخت های بیمارستان اضافه می شود همچنین علاوه بر فضای در نظر گرفته شده در اورژانس جدید ، فضایی هم در واحد اورژانس قدیم بیمارستان برای رسیدگی به بیماران کرونایی در نظر گرفته شود.

مشارکت مردم در بحث واکسیناسیون اندک است

حیدری فرماندار خرمشهر هم گفت: خرمشهر در بحث واکسیناسیون قبل از شادگان با ۵۳ درصد مشارکت، در رتبه یکی مانده به آخر در استان خوزستان قرار دارد.

او افزود:مراکز واکسیناسیون در خرمشهر روزانه ظرفیت تزریق دو هزار دز واکسن را دارند اما شهروندان استقبال خوبی از واکسن کرونا نمی کنند و برای رفع این مشکل باید اقداماتی انجام شود.

فرماندار خرمشهرتصریح کرد: واکسیناسیون امری اختیاری است و برای اینکه مردم پیش قدم شوند اقداماتی همچون ملزم کردن مدیران شرکت های بزرگ دارای جامعه کارگری به دریافت واکسن انجام شده است.

حیدری واکسیناسیون موکب داران اربعین را شرط نخست برای عزاداری محرم عنوان کرد و شهروندان در این ایام  از اجتماعات و دورهمی ها اجتناب کنند.

در این نشست آماری از واکسیناسیون ارائه شد و طبق این آمار درصد واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۴۶ درصد است که به تفکیک در شهر آبادان ۶۵ و خرمشهر ۳۴ درصد و در شادگان ۲۶ است که انتظار بیش از ۷۰ درصد می رفت که این رقم در روستاها اندک گزارش شده است.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.