رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت:۴۰ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در ۴۸ ساعت اول ورود به بیمارستان رخ می‌دهد که نشان دهنده مراجعه دیرهنگام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا صداقت رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: این روز‌ها یکی از عواملی که باعث افزایش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا شده، مراجعه دیرهنگام بیماران بدحال به بیمارستان است.

او افزود: با کمال تاسف در شرایط کنونی به کرات می‌شنویم که مردم همدیگر را از انتقال بیمارانشان به بیمارستان برحذر می‌دارند و به شدت از بیمارستان هراس دارند.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ادامه داد: برخلاف تصور عموم مردم، نه تنها کرونا بیماری بدون درمان نیست بلکه با مراجعه زودهنگام به پزشک به راحتی و با هزینه‌های کمتر از مراجعه دیرهنگام درمان پذیر خواهد بود و مراجعه دیرهنگام شانس بهبودی را کاهش داده و یا این که طول دوره بیماری را افزایش می‌هد.

صداقت بیان کرد: بنابراین شهروندان به محض مشاهده علایم مشکوک به کرونا یا با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند و یا این که به مراکز درمانی ۱۶ ساعته و یا مطب پزشکان مراجعه کنند و وقتی پزشک، توصیه به بستری در بیمارستان می‌کند مطمئن باشند بستری به موقع بیماران در بیمارستان تضمین کننده بهبودی بیمارشان خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: با کمال تاسف در حال حاضر زمانی بیماران را به مرکز درمانی می‌سانند که شرایط بیماری بسیار پیشرفت کرده و فرصت برای انجام بعضی اقدامات موثر درمانی از دست رفته است.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تاکید کرد: شهروندان به محض مشاهده علایم مشکوک به کرونا به پزشک مراجعه کنند و در صورت انجام تست کرونا و تایید بیماری خود را قرنطینه کنند و برای جلوگیری از انتشار بیماری از تمام افرادی که در هفته قبل با آن‌ها تماس داشته اند بخواهند به مراکز بهداشت و آزمایشگاهی مراجعه کنند.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
درست می گویند خیلی از مردم این تصور را دارند که اگه بیمارستان بستری بشوند حالشان بدتر می شود و بیمارستان آلوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
اوضاع مشهد سیاهه
France
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
خیییلی مراقب باشید طوری کرونا میگیری که خودتون هم نمیفهمید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۴۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
کرونا ترسناک هست معلومه آدم سکته میکنه از ترسش
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۴۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
حق دارن، ماهم میترسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
کررونا کی میره ما از دستش راحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
بیمارستان هراسی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
کاش دولت جدید که اومده زودتر یه فکری برای تعطیلی شهرها کنه خسته شدیم به خدا