مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: در حال حاضر اعمال خاموشی‌ها در دستور کار نیست، اما این مشروط بر رعایت و مدیریت مصرف برق، توسط مشترکان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مرسل صالحی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: از روز سه‌شنبه هفته گذشته تاکنون خاموشی در اصفهان نداشته و در آینده نیز نخواهیم داشت؛ البته این مشروط بر رعایت و مدیریت مصرف توسط مشترکان است.

او افزود: تقریبا حدود ۸۰ درصد تعهداتی که از طریق تفاهم نامه‌ها بر عهده مشترکان بوده در حال اجرا است. تاکنون ۹ هزار تفاهم نامه با مشترکان به امضا رسیده که بر اساس آن باید ۱۵۰ مگاوات از مصرف برق مشترکان در ساعات پیک مصرف کاهش یابد، این مشترکان در ساعات پیک یعنی از ساعت ۱۲ ظهر الی ۶ بعد از ظهر باید حداقل ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهار کرد: مشترکانی که بالای ۳ مگاوات مصرف برق دارند نیز موظف هستند به میزانی که توسط شرکت توزیع برق اعلام می‌شود مصرف برق خود را کاهش دهند.

صالحی عنوان کرد: مصرف برق از ابتدای سال تاکنون ۲۰ درصد افزایش یافته است، میزان مصرف واقعی اصفهان ۱۴۰۰ مگاوات بوده که با مدیریت مصرف این مقدار به ۱۱۷۰ مگاوات کاهش یافته؛ یعنی حداکثر میزان مجاز مصرف برق در اصفهان است.

او خاطرنشان کرد: در سایر موارد محدودیتی در مصرف برق وجود ندارد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان درباره عملکرد بانک‌ها نیز گفت: اغلب بانک‌ها همچنان تا ساعت ۱۵ الی ۱۶ مشغول به فعالیت هستند. به علاوه دیده شده برخی بانک‌ها تا حوالی ساعت ۱۸ نیز به فعالیت مشغول هستند، تقریبا ۴۰ درصد بانک‌ها تا بعد از ساعت ۱۴ به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

صالحی خاطرنشان کرد: مردم حتما بحث مدیریت مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند، بر این اساس توصیه می‌شود استفاده از لوازم پر مصرف را به ساعت پس از اوج مصرف منتقل، کولر‌های خود را با دور کم استفاده و دمای کولر‌های گازی را از ۲۶ به بالا تنظیم کنند. این مسئله باعث می‌شود برق مشترکان به صورت پیوسته و بدون قطعی تنظیم شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.