حیاتی گفت: برگزاری آیین‌های ماه‌های محرم و صفر در خوزستان با رعایت نکات بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا مانعی ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ولی اله حیاتی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونای خوزستان در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونای استان گفت: مدیریت برگزاری مراسم محرم بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان بوده و باید کمیته محرم و صفر ذیل این قرارگاه تشکیل شود.

او با بیان اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، باید برای خوزستان بومی‌سازی شود، افزود:  با این عمل می‌توانیم در سراسر استان آیین‌های محرم و صفر را فارغ از رنگبندی به خوبی و با درصد بالای رعایت نکات بهداشتی برگزار کنیم و منشا شیوع بیماری نشود.

حیاتی اظهار داشت: شرایط خوزستان از نظر شیوع کرونا بسیار شکننده است و  میزان رعایت اصول بهداشتی در استان بسیار کاهش یافته و در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

 فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونای خوزستان با اشاره به اینکه ویروس دلتا در کشور و استان بسیار گسترده شده و روند بیماری و بستری‌ها در حال افزایش است، تصریح کرد: مردم باید از نشست خانوادگی و تردد درون و برون شهری پرهیز کنند.

این مقام مسئول اولویت نخست فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونای خوزستان را نظارت بر اجرای نکات  بهداشتی عنوان کرد و بیان داشت:  همه دستگاه‌ها باید این موضوع را جدی گرفته و سرلوحه کار خود قرار دهند همچنین مسائل مربوط به مرکز استان از جمله رسیدگی به طرح غربالگری شهید سلیمانی باید از سوی فرمانداری اهواز به طور جدی پیگیری شود تا در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

حیاتی با اشاره به اینکه کنترل شدید مرز‌های دریایی و زمینی استان افزود:  نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی باید به شدت برقرار باشد همچنین لازم است که پشتیبانی بیشتری از طرح شهید سلیمانی به عمل آمده و این طرح با قدرت پیگیری شود.

او  اطلاع رسانی در زمینه کرونا و رعایت نکات  بهداشتی در ایام محرم را بسیار ضروری عنوان و اظهار کرد: همچنین لازم است که نیروی انتظامی خوزستان کنترل شدیدتری بر مبادی ورودی شهر‌های قرمز و نارنجی داشته باشد.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار