استاندار آذربایجان شرقی گفت: اعضای شورای شهر تبریز باید به فکر ایجاد منابع درآمدی پایدار باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جمع اعضای جدید شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه باید به اقتصاد شهر و تامین منابع مالی پایدار شهر توجه کرد،گفت: اعضای شورای شهر تبریز باید نگاه نرم افزارانه و فرهنگی به شهر داشته باشند و توسعه فرهنگی در اولویت باشد.

او ادامه داد: وقتی در ارتباط با ارتقای فرهنگ، آگاهی و دانش مردم برنامه ریزی شود کار‌های دیگر نیز به تبع آن توسعه پیدا می‌کند و معتقدم توسعه فرهنگی و اجتماعی باید اولویت نخست شورا باشد.

پورمحمدی افزود: برای توسعه شهر نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم و اگر در‌های توسعه شهری باز شود سرمایه گذاران بسیاری آماده سرمایه گذاری در این کلانشهر هستند.

او با اشاره به اینکه تهدید‌ها و آسیب پذیری‌هایی همچون مشکلات مربوط به بافت فرسوده شهر وجود دارد که باید در اولویت کاری شورا قرار گیرد، گفت: در تبریز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم و همچنین حاشیه شهرها، مساکن کم دوام و اسکان غیر رسمی و بحث حمل و نقل شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش میزان اعتماد اجتماعی، تصریح کرد: جلب اعتماد اجتماعی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد زیرا اعتماد اجتماعی سرمایه اجتماعی است.

او با تاکید بر ایجاد اتاق‌های فکر با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: باید با همدلی و همکاری بیشتر برای توسعه و ابادانی این شهر تلاش کرد.

رحمتی  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه نظارت یکی از وظایف اصلی و ذاتی شورا‌های اسلامی است، گفت: شورا باید شهرداری را موظف به ارائه میزان دارایی، املاک در اختیار و املاک به فروش رسانده کند.

 رحمتی لزوم توجه به موضوع فساد در شهرداری‌ها را یادآور شد و افزود: شورایی که برای شهرداری‌ها در تعیین مدیران سهمیه تعریف کند و یا افراد و نزدیکان خود را به شهرداری معرفی کند هرگز نخواهد توانست در مقابل فساد و مسائل و مشکلات موجود موفق عمل کند.

او با اشاره به اینکه تبریز دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است و آذربایجان را با نام تبریز می‌شناسند خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر این کلانشهر نیز نباید خود را با کار‌های روزمره مشغول کنند بلکه باید با شناخت از ظرفیت‌های این کلانشهر آن را توسعه دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.