سعید صفرزاده دوچرخه سوار المپیکی کشورمان در خصوص مسابقاتش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

سعید صفرزاده، دوچرخه سوار المپیکی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: من در ۲ مسابقه دوچرخه سواری استقامت المپیک شرکت کردم و در طول این رقابت‌ اگر فاصله دوچرخه سواران با گروه پیشتاز بیشتر شود داوران مجاز هستند از فعالیت‌های سایر دوچرخه سواران جلوگیری کنند. این مسابقه به فاصله ۲۳۴ کیلومتر برگزار شد و من تا ۱۳۰ کیلومتر از مسابقه را رکاب زدم، اما علی رغم صحبت‌های داوران روز قبل از مسابقه که اگر ۱۲ دقیقه فاصله بین دوچرخه سوارارن ایجاد شود آن ها مجاز هستند از ادامه رقابت سایر رکابزنان جلوگیری کنند، اما من فقط سه دقیقه با دوچرخه سواران پیشتاز فاصله داشتم و حتی اعتراض هم کردم، اما داوران اعلام کردند سرداور می‌تواند به خاطر جلوگیری از ترافیک و تردد راحت‌تر ماشین‌های امدادی از ادامه فعالیت ما جلوگیری کند.

او در خصوص رقابت‌های دوچرخه سواری تایم تریل گفت: من بهترین نتیجه دوچرخه سواری ایران را در رقابت‌های تایم تریل گرفتم، در رقابت های دوچرخه سواری  تایم تریل تجهیرات برای کسب نتیجه بسیار مهم است در حالی که من با دوچرخه سه سال پیش مسابقه دادم و همه رقبایم با به روز‌ترین دوچرخه مسابقه دادند. چند روز قبل از شروع مسابقات المپیک ۲۰۲۰ و در مسابقات دوچرخه سواری گرند پریکس ترکیه با کمک فدراسیون دوچرخه سواری و کمیته ملی المپیک یک دوچرخه  استقامت برای من تهیه کردند و در مسابقه  تایم تریل من با دوچرخه شخصی خودم مسابقه دادم. از قاره آسیا فقط ۲ دوچرخه سوار قزاقستانی که در تیم دوچرخه سواری آستانه نیز عضو هستد در این مسابقه حضور داشتند و من نزدیک به ۲ دقیقه با آن‌ها فاصله زمانی داشتم.

او درباره سرمایه گذاری برای دوچرخه سواری در المپیک آینده بیان کرد: نتیجه در مسابقات ورزشی وابسته به شرایط اقتصادی کشور است و اگر توجه کنیم در پنج سال اخیر ورزش کشورمان افت محسوسی کرده است. متاسفانه در این سال‌ها افراد کار بلد دوچرخه سواری نیز از فدراسیون کنار گذاشته شدند و باید افراد خبره مجددا در این رشته به فعالیت بپردازند.  

او خاطرنشان کرد: من در این سال ها فقط ۱۲۰۰ کیلومتر در مسابقات دوچرخه سواری رکاب زدم و اگر دوچرخه سواری ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ کیلومتر در مسابقات رکاب بزند باید نتیجه بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار