۴۵ نفر از هنرمندان خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های مجازی صنایع دستی در سطح ملی حضور یافتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: تعداد ۴۵ نفر از هنرمندان استان با ارائه حدود ۶۰۰ اثر در این نمایشگاه به عرضه و فروش محصولات تولیدی خود پرداختند.

او افزود: شیوع ویروس کرونا از اواخر سال ۹۸ تاکنون صدمات جبران ناپذیری را به اقتصاد وارد شده و هنرمندان صنایع دستی نیز متحمل مشکلات فراوانی شده اند.

عباس زاده بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مجازی صنایع دستی با همکاری بخش خصوصی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله اقداماتی است که در سطح ملی از آبان پارسال کلید خورد و تبدیل به نمایشگاه دائمی صنایع دستی (سایت تفریحاتی) شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: نمایشگاه مجازی ویژه هنرمندان استان برای حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی استان از اواخر خرداد ۱۴۰۰ برپا شد و هنرمندان در این نمایشگاه به عرضه تولیدات خود پرداختند.

به گفته او برپایی نمایشگاه مجازی صنایع دستی استان یزد تحت عنوان نمایشگاه صنایع دستی خاقان نیز در تیر امسال با حضور هنرمندان سطح کشور برگزار و تعداد ۷ نفر از هنرمندان استان در‌این نمایشگاه نیز حضور یافتند.

عباس زاده گفت: جشنواره مجازی صنایع دستی استان اصفهان نیز تحت عنوان در حال برگزاری است.

او افزود: به علت استقبال نکردن هنرمندان استان از این نمایشگاه‌های مجازی متاسفانه میزان فروش محصولات حدود ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.