مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۴ هزار و ۷۹ نفر در مهاباد به کرونا مبتلا شده اند.

بهاالدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه روند شیوع کرونا در این شهرستان صعودی شده است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: شهرستان مهاباد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و ٣۶ درصد تست‌های کرونا مثبت هستند که نشان‌دهنده ورود مهاباد به پیک پنجم کرونا است.

حسینی افزود: از ابتدای شیوع کرونا در مهاباد، تا کنون ۱۴ هزار و ۷۹ نفر مورد مثبت کرونا شناسایی شدە کە از این تعداد ۲ هزار و ۳۵۴ نفر در مراکز درمانی بستری شدەاند.

او تصریح کرد: همچنین تعداد جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا در شهرستان مهاباد تا امروز ۴۱۱ نفر بودە کە از این تعداد ۱۶ نفر از اهالی شهرستان‌های دیگر هستند.

رئیس شبکە بهداشت و درمان مهاباد با اشارە بە روند واکسیناسیون در شهرستان گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۴۱۱ نفر در مهاباد دوز اول واکسن و ۶ هزار و ۶۸۲ نفر نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردەاند.

حسینی اضافه کرد: ۶٠ درصد از جمعیت بالای ۶٠ سال در مهاباد واکسینە شده اند که آمار نسبتا خوبی نسبت بە دیگر شهرستان‌هاست، اما پوشش واکسیناسیون باید به بالای هفتاد درصد برسد که جامعه ای ایمن داشتە باشیم.

او از شهروندان خواست شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفادە کنند چرا کە تنها راه مقابله با کرونا استفادە از ماسک و رعایت فاصلەگذاری و پروتکل‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.