شهردار تهران گفت: در این دوره تلاش کردیم درآمد‌های پایدار شهرداری را افزایش و میزان وابستگی بودجه به درآمد‌های ناپایدار را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه آخر شورای پنجم شهر تهران اظهار کرد: ما در این دوره تلاش کردیم  درآمد‌های پایدار شهرداری را افزایش و میزان وابستگی بودجه به درآمد‌های ناپایدار را کاهش دهیم و توانستیم تعادل بین هزینه و درآمد ایجاد کنیم و انضباط کالبدی در شهر را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: ما در این دوره از تخریب باغات جلوگیری کردیم و در کلانشهر‌ها برای جلوگیری از آلودگی، کنترل فضای سبز را در دستور قرار دادیم و تلاش کردیم میزان فضای سبز در داخل محدوده قانونی را افزایش دهیم.

شهردار تهران گفت: حدود ۶۶ هزار میلیارد بدهی داریم که بخشی از آن بدهی بانکی است و اگر هیچ کاری نمی‌کردیم و تنها سود و جریمه دیرکرد  این مبلغ را می‌دادیم کار بزرگی کرده بودیم.

حناچی گفت: همچنین ما توسعه ۴۰ کیلومتر مسیر مترو و حل مشکل پایانه‌های شهری در خط ۶،۷,و ۴ را انجام دادیم، فروش تراکم بدون برنامه را به صفر رساندیم البته با بلندمرتبه سازی مخالف نبودیم چرا که در کلان شهر‌ها کمبود زمین یک عارضه است و ما با بلندمرتبه سازی بی برنامه مخالفت کردیم.

وی گفت: سخت‌ترین دوران مدیریت شهری را پشت سر گذاشتیم، کرونا و تحریم‌های ظالمانه امان ما را بریده بود، اما با تلاش همکاران این دوران سخت را پشت سر گذاشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار