مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد شاد مدیر حج و زیارت خراسان رضوی درخصوص چگونگی انجام سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر گفت: همانطور که می‌دانید ریاست سازمان حج و زیارت در برنامه تلویزیونی، اعلام کردند که آمادگی کامل جهت سفر‌ها در ماه‌های محرم و صفر وجود دارد، اما سفر کردن منوط به مجوز دستورالعمل‌های بهداشتی است، به گونه‌ای که سفر‌ها خطری برای سلامت زائران ایجاد نکند.

او افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها هر زمان که شرایط فراهم شود و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه دهد، ما آمادگی لازم جهت اعزام زائرین و خدمت‌گزاری به آن‌ها را داریم.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: شرایط و چگونگی انجام سفر و اعزام زائرین وابسته به ابلاغ دستورالعمل‌ها از سوی ستاد ملی کرونا است، لذا سفر کردن به صورت هوایی و زمینی نیز بر اساس دسورالعمل‌ها انجام خواهد شد.

شاد بیان کرد: از این رو هرگونه اقدامی که برای زائرین سهولت ایجاد کرده و از شیوع و انتقال ویروس کرونا پیشگیری کند را انجام خواهیم داد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه موج پنجم در مشهد و سایر شهر‌های کشور اتفاق افتاده و به تبع آن شیوع ویروس کرونا تشدید پیدا کرده است، لذا زمان تصمیم‌گیری در خصوص دستورالعمل‌های سفر مشخص نیست. به این ترتیب هر چه مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و تعداد مبتلایان کاهش پیدا کند، قطعا سفر‌ها زودتر آغاز خواهد شد.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: سازمان حج و زیارت در کارگروه‌های مختلف خود مانند پزشکی، راهکار‌های نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را پیش‌بینی کرده است که با وضعیت کرونایی شهر‌ها و اماکنی که زائرین اعزام می‌شوند، تطبیق خواهد داشت.

شاد اظهار کرد: سفر‌های زیارتی نیازمند دستورالعمل‌های خاصی هستند، به شکلی که باید محل اسکان زائرین، محل طبخ غذای آن‌ها، نحوه حضور آن‌ها در وسایل نقلیه تعریف شود. از این رو به منظور شرایط و انجام سفر‌ها مذاکراتی با عراق صورت گرفته و تصمیماتی اتخاذ شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.