پرورش ماهی از آن دست شغل هاست که از سود بالا و ریسک پایین برخوردار است و برای کشاورزان نیز ازهر دو سر سود دارد.

جره سرمایه گذار مزرعه پرورش ماهی روستای پهنایی قاینات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، می‌گوید: در این مزرعه بچه ماهی‌های کپور با وزن بسیارکم از استان‌های دیگر آورده می‌شود و زمانی که به وزن متعادل می‌رسند صید می‌شوند.

او با اشاره به اینکه علاوه بر توزیع ماهی در داخل استان به استان‌های همجوار از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و اصفهان فرستاده می‌شود افزود: از ابتدای امسال هم تا کنون هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی در سطح استان و یک میلیون بچه ماهی نیز در سطح کشور از سوی این مزرعه توزیع شده است.

اگر کشاورزان استان پای کار بیایند و در روستای خود علاوه بر کار کشاورزی ، پرورش ماهی را هم در کنار مزراعشان داشته باشد و آب مصرفی برای مزارع خود را ابتدا راهی استخر‌های پرورش ماهی کنند، هم در مصرف آب صرفه جویی کرده، هم ماهی پرورش داده و هم محصولی پر بار‌تر برداشت می‌کنند و این  دستیابی به سودی بیشتر در این خطه کویری است.

از ابتدای سال تاکنون ۴۵۰ تن ماهی از استخر‌های خراسان جنوبی صید شده است که از این مقدار ۴۶۳ تن ماهی گرمابی و ۷ تن ماهی سردآبی پرورش داده شده که بیشترین تولید ماهی گرمابی در استان مختص به شهرستان قاین و طبس است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.