رئیس مرکز بهداشت پاوه گفت:با تزریق واکسن کرونا موارد بستری بالای ۶۰ سال در پاوه کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حشمت کریمی، رئیس مرکز بهداشت پاوه گفت:در سنین بالای۶۰ سال تعداد موارد بستری به دلیل واکسیناسیون این گروه سنی کاهش یافته به‌طوری که در شهر پاوه در مردادماه فقط ۲۰ درصد بیماران مراجعه کننده با علایم کرونا بالای ۶۰ سال بوده‌اند.

کریمی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در شهرستان پاوه،گفت: در روز‌های اخیر موج پنجم کرونا در شهرستان شروع شده و وضعیت قرمز شده است، در پاوه شاهد افزایش شدید بیماری هستیم و در سایر شهرستان‌های استان نیز روند بیماری افزایشی است.

او افزود: متأسفانه مجبوریم دوباره محدودیت‌ها را اجرایی کنیم و دوباره به مردم یادآوری کنیم که نکات بهداشتی را رعایت کنند، شاهد هستیم که جمعیت بسیاری ماسک نمی‌زنند، به سفر می‌روند و در تجمعات شرکت می‌کنند و مهمانی و عروسی مراسم ختم برگزار می‌کنند.

کریمی بیان داشت: کارشناسان بین‌المللی بر این باورند که کسانی که دو دُز واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند، در برابر این ویروس ایمن نیستند، در چنین شرایطی متأسفانه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد همشهریان که فراخوانده شده‌اند، واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند واز تزریق واکسن خودداری می‌کنند.

او ادامه داد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که «هیچ تفاوتی» در ایمنی واکسن‌ها مختلف از جمله واکسن ایرانی با سایر واکسن‌ها وجود ندارد و عارضه «قابل توجهی» در خصوص این واکسن‌ها گزارش نشده است.

کریمی در پایان گفت: تاکنون از ۴۵ هزار نفر افراد هدف واکسیناسیون کرونا تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ نفر واکسن نوبت اول و ۳هزار و ۱۰۰ نفر واکسن نوبت اول و دوم را تزریق کرده‌اند و بالغ بر۱۲ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن در مجموع تزریق شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.