مدیرکل هواشناسی استان سمنان نسیت به احتمال بارش‌ و جاری‌شدن روان آب و سیلاب در این استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، پیش بینی شرایط جوی روز‌های آتی متاثر از تداوم فعالیت سامانه بارشی خواهد بود.

ایرج مصطفوی افزود: نوع مخاطره فعالیت این سامانه بارش باران، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و گرد و خاک، در نقاط مستعد احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، منطقه اثرفعالیت سامانه بارشی به صورت بارش باران و رگبار گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان و به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید وگرد و خاک در برخی نقاط و با شدت بیشتر در نیمه شرقی و نواحی جنوبی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب با جهت غالب شمالی تا شرقی خواهد بود.

مصطفوی با اشاره به اثر مخاطره این سامانه با احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به دلیل بارش‌های رگباری و شرایط فصلی، و احتمال خسارات ناشی از باد، گفت: زمان پایان حضور این سامانه در استان سمنان اواخروقت چهارشنبه است.

لایروبی جویها، آبرا‌ها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، پرهیز ازکوهنوردی و صعود به ارتفاعات و خودداری از تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع و جنگل‌ها و یا در صورت نیاز اطمینان از خاموش شدن کامل آن از توصیه های کارشناسان هواشناسی برای وضعیت جوی فعلی است.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.