رئیس اتحادیه کتاب و لوازم تحریر اصفهان گفت: مخالفت‌های غیر اصولی از طرف برخی سازمان‌ها، باعث شده تعداد کافه کتاب‌‎های فعال در شهر اصفهان به دو واحد کاهش پیدا کند.

اکبر چیت ساز رئیس اتحادیه کتاب و لوازم تحریر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: با توجه به اینکه در هر شهر، قانون و مقررات، مطابق با شرایط بومی تعیین می‌شود، بنابراین در بیشتر شهر‌ها از جمله رشت، تهران و کاشان کافه کتاب داریم، اما در اصفهان فقط دو کافه کتاب داریم.

او افزود: سخت گیری‌هایی که هم برای گرفتن مجوز و هم بعد از راه اندازی کافه کتاب از سوی سازمان‌های مربوطه وجود دارد، سبب شده کمتر کسی ایده تاسیس کافه کتاب به سراغش بیاید و یا اینکه این مانع تراشی‌ها، صاحبان کافه کتاب را به تعطیلی واحد صنفی‌اش مجبور می‌کند.

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم تحریر اصفهان اظهار کرد: با توجه به آیین نامه تاسیس کافه کتاب، افراد می‌توانند درصورت داشتن مساحت مناسب، علاوه بر کتاب فروشی، قسمتی از مساحت واحد خود را به کافه اختصاص دهند؛ بنابراین به کتابفروشان شهر اصفهان پیشنهاد دادیم، نسبت به مجوز کافه کتاب اقدام کنند.

چیت ساز بیان کرد: درحال حاضر وضعیت بازار کتاب خوب نیست، از طرفی کتاب بسیار گران شده و از طرف دیگر به علت وجود نسخه‌های الکترونیکی، کمتر کسی سراغ نسخه چاپی کتاب می‌آید. در واقع اگر نتوانیم اقداماتی از جمله راه اندازی کافه کتاب انجام دهیم، در چند سال آینده با مشکلات جدی در حوزه کتاب روبرو می‌شویم.

او تاکید کرد: اگر اداره نظارت بر اماکن عمومی، مجموعه‌ای از قوانین و مقررات را برای تاسیس کافه کتاب مشخص می‌کرد تا شرایط بهتری برای تاسیس و حفظ کافه کتاب، برای کتابفروشان فراهم می‌آمد، شاهد افزایش تعداد این واحد صنفی در شهر اصفهان بودیم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار