رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت:شرایط ناپایداری جوی تا روز چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب همراه با وزش باد گاهی اوقات شدید و پدیده گرد و خاک در کردستان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، نشمیل احمدیانی رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان  اظهار داشت:طبق پیش‌بینی‌ها، شرایط ناپایداری جوی تا روز چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب همراه با وزش باد گاهی اوقات شدید و پدیده گرد و خاک در استان ادامه دارد که این شرایط در شهرستان‌های دیواندره، سقز، بیجار و شمال سنندج و مریوان به صورت رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی شده است.

احمدیانی  اضافه کرد: امروز آسمان کردستان پتانسیل بیشتری برای بارش دارد و آبگرفتگی و سیلاب‌های موقت در نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته، گل تپه سقز ۳.۵ میلی‌متر، آویهنگ ۲.۳، بیجار ۱.۴، زرینه ۱.۲، بانه یک، یاسوکند ۶ دهم، هزارکانیان و سقز هرکدام با چهار دهم میلی‌متر به ترتیب بیشترین میزان بارش را در استان داشتند.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه از فردا تا پایان هفته دمای هوای استان ۲ تا سه درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد، افزود: در شبانه روز گذشته سلین با دمای ۴۱ درجه گرمترین و دهگلان با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان می باشد.

احمدیانی یادآور شد: در این مدت دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین حالت ۲۲ درجه و در گرمترین ساعت ۳۶ درجه سانتی گراد به ثبت رسید.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری (اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار