بهره برداری از خط لوله نفت گوره- جاسک یک اقدام نمایشی و با عجله بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در جاسک گفت: بهره برداری زودهنگام از خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک یک کار نمایشی و زودهنگام بوده است.

 پژمان فر در بازدید از خط لوله در جاسک گفت: بهره برداری از خط لوله نفت گوره -جاسک با توجه به تکمیل نشدن تلمبه خانه ها، خطوط انتقال و مخازن ذخیره سازی نفت یک کار غیر کارشناسی و ضربه به بیت المال بوده است.

او امروز در بازدید از مخازن و خط لوله نفت در جاسک افزود: اکنون مهمترین مسئله مخازن ذخیره سازی نفت است که نفت ذخیره و ارسال شود، اما مشکلاتی است که امکان صادرات برای ما وجود ندارد و جمع‌بندی این است که این یک کار نمایشی بوده و برای این هزینه‌های زیادی صورت گرفته است.

پژمان فر همچنین گفت: کمیسیون اصل نفت پیش از اجرای طرح /خطر‌های تزریق نفت به لوله‌ها به رئیس جمهور، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی گزارش داده و تلاش برای توقف این کار بی نتیجه مانده است.

او با اشاره به پیگیری حقوقی این موضوع و شکایت‌ها از اجرای این طرح به کمیسیون اص نود گفت: رئیس جمهور و وزیر نفت باید در مراجع قضائی در این باره پاسخ دهند.

عضو کمیسیون اصل نود همچنین گفت: در کنار خام فروشی باید پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه جاسک راه اندازی شود تا زمینه هزاران اشتغال فراهم شود و بر اساس قانون باید ۵۰ درصد از نیرو‌ها در این منطقه سهم بومی‌ها باشند.

پژمانفر با بیان این که بررسی‌های ما این است که ضرر و زیان قابل توجهی به بیت المال بر اساس این سیاست غلط وارد شده است، گفت: اگر چه تلاش زیادی برای احداث خطوط انتقال صورت گرفته و نیروها شبانه روز اقدامات خود را انجام داده‌اند، اما بدلیل تعجیل و فشاری که از ناحیه وزارت نفت به این ها وارد شده تا خط را زودتر تحویل دهند، مشکلاتی بروز کرده و بعضی از آنها را دیده‌ایم و باید اصلاحات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار