واکسیناسیون علیه کرونا برای استادان دانشگاه امروز در دانشگاه اصفهان آغاز شد و تعداد دیگری از مراکز آموزش عالی استان اصفهان نیز در صدد اجرای هرچه سریعتر آن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، واکسیناسیون استادان و دانشجویان علیه ویروس کرونا با توجه به در پیش بودن شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ و اهمیت سلامت جامعه دانشگاهیان در دستور کار دانشگاه‌های مختلف استان اصفهان قرار گرفته است.

تزریق واکسن به اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان از امروز  در سالن نیلفروش‌زاده این مجموعه آغاز شد و با ظرفیت ۲۵۰ نفر در روز ادامه می‌یابد.

دانشگاه اصفهان اعلام کرد که بر اساس رایزنی با مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مقرر شد با توجه به فضا، امکانات و ظرفیتی که در این دانشگاه وجود دارد برای رفاه حال دانشگاهیان، واحدی به‌منظور واکسیناسیون راه‌اندازی شود که در این زمینه، سالن نیلفروش‌زاده تجهیز شد و بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا همه اعضای هیات علمی در تمامی رده‌های سنی و کارکنان بر اساس رده سنی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا می‌توانند طبق نوبتی که برای آن‌ها پیامک می‌شود جهت واکسیناسیون در این دانشگاه اقدام کنند.

طبق گزارش دانشگاه اصفهان، واکسینه کردن دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در آزمایشگاه و خوابگاه حضور دارند نیز در دستور کار است.

دانشگاه اصفهان حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی دارد.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در این زمینه اعلام کرد: سه مکان در داخل دانشگاه برای واکسیناسیون اعضای هیات علمی در نظر گرفته شد که مورد تایید مرکز بهداشت قرار گرفت و امید است تزریق واکسن به استادان این دانشگاه به زودی آغاز شود.

دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) نیز گفت: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از حدود ۲ هفته قبل از دانشجویان و استادان خواست تا اطلاعات خود از جمله کد ملی و شماره تلفن همراه را در سامانه‌ای ثبت و اصلاح کنند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای واکسیناسیون انجام شود.

اصغر عالمیان افزود: برای واکسیناسیون استادان منتظر اطلاعات سامانه آموزشیار هستیم و قرار است به زودی این کار آغاز شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا برای عموم مردم در شرق کلانشهر اصفهان در این دانشگاه مستقر و فعال است، افزود: روزانه بین ۵۰۰ تا یک هزار نفر در این مرکز بر اساس رده سنی واکسینه می‌شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) حدود ۲۰ هزار دانشجو و یک هزار و یکصد استاد دانشگاه دارد.

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

در حال حاضر بیش از ۲۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان مستقر است که هشت مرکز آن در کلانشهر اصفهان فعالیت دارد.

استان اصفهان حدود ۲۰۰ هزار دانشجو و هفت هزار استاد دانشگاه دارد که از این نظر نیز در جایگاه دوم کشور است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.