شنبه‌زاده از انجام عملیات مرمت و سامان‌دهی پشت قلعه آبدانان خبر داد و گفت:از آیتم‌های عملیاتی پشت قلعه می‌توان به مرمت و استحکام‌ بخشی جزئیات معماری بخش‌های مختلف قلعه، بندکشی گچی و اندود گچ اشاره کرد.

به‌ گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام ، گفت: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی ، عملیات مرمت و سامان‌دهی پشت قلعه واقع در روستای پشت قلعه آبدانان انجام شد.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام افزود: از آیتم‌های عملیاتی پشت قلعه می‌توان به مرمت و استحکام‌بخشی جزئیات معماری بخش‌های مختلف قلعه، بندکشی گچی، اندود گچ و … اشاره کرد.

شنبه‌زاده بیان کرد: بنای پشت قلعه در فاصله پنج کیلومتری در ناحیه جنوبی شهرستان آبدانان و در شمال غربی روستای پشت قلا بر روی تپه‌ای بلند قرار دارد که رودخانه دویرج از پای آن می‌گذرد.

او مطرح کرد: این قلعه در دوره ساسانیان ساخته‌ شده است و در پایین‌ دست این قلعه تاریخی که در ارتفاع قرار گرفته ، زمین‌های کشاورزی قرار دارند که مربوط به اهالی روستای پشت‌قلعه است.

او ادامه داد: این بنای تاریخی به شماره ۷۹۷۴ مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.