موهبتی گفت: فرهنگ اهدای خون به طور مستمر، آن‌گونه که باید در بین مردم سیستان وبلوچستان نهادینه نشده و نیازمندفرهنگ سازی و ترغیب داوطلبان برای اهدای خون به بیماران نیازمند هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان انتقال خون از اداره‌کل انتقال خون سیستان و بلوچستان بازدید و از خدمات و تلاش‌های کارکنان این اداره کل تقدیر کرد و گفت: با توجه به وجود بیماران تالاسمی و هموفیلی، حوادث جاده‌ای و سایر بیماران، استان ما به شدت نیازمند ذخایر و فرآورده‌های خونی است.

وی افزود: ضعف زیرساخت‌ها و کمبود امکانات در انتقال خون سیستان و بلوچستان موجب شده با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی مسوولان مربوطه، همچنان فاصله ما با استاندارد‌ها زیاد باشد و امکانات مورد نیاز را در اختیار نداشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضای بیماران به فرآورده‌های خونی، کمبود منابع مالی به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و تحریم کشور که محدودیت‌های بودجه‌ای را در پی داشته و مشکلاتی را برای همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها ایجاد کرده این سازمان نیز در بحث تامین تجهیزات دچار چالش شده است.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون به عنوان یکی از متولیان بخش سلامت جامعه بایستی امکانات و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار داشته باشد.

موهبتی با تاکید بر رفع مشکلات زیرساختی و تامین منابع مالی اداره‌کل انتقال خون استان در چارچوب قانون گفت: در راستای رفع مشکلات و پرداخت هزینه‌های جاری این سازمان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات جاری و تملک دارایی سیستان وبلوچستان تخصیص داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.