سرپرست دفتر توسعه و نظارت بر موسسات و مراک غیر دولتی سازمان بهزیستی گفت:در حال حاضر2هزار و 534 مرکز فعال مثبت زندگی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،هادی بهداد سرپرست دفتر توسعه و نظارت بر موسسات و مراک غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور در آیین آغاز به کار طرح مشترک تحولات محلات کشور و شروع فعالیت های اجتماع محور مراکز مثبت زندگی اظهار کرد: مراکز مثبت زندگی بر اساس وظایف قانونی سازمان بهزیستی به عنوان مهمترین ابزار اعمال سیاست های سلامت اجتماعی به عنوان وظیفه قانونی سازمان بهزیستی و برای بسط و گسترش ضریب نفوذ خدمات به آحاد جامعه در این دوره طراحی شد و با اقدامات جهادی تمامی عناصر خوب سازمان بهزیستی در مدت مناسبی به بهره برداری رسید.

وی افزود: در حال حاضر2هزار و 534 مرکز فعال در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات هستند و از اصول و مبانی این موسسات حمایت می شود که از جمله آنان میشود به اصول خانواده محوری، موضوع دولت الکترونیک، ایجاد شفافیت، بحث مددکار محوری ، بحث ارزش دادن به تخصص های موجود در کشور به خصوص تخصص مددکاری اشاره کرد.

بهداد تاکید کرد: در راس همه این اصول و مبانی به بحث محله محوری و توجه به مناطق حاشیه ای و آسیب خیز توجه ویژه شده است.

وی عنوان کرد: در بیش از 1200محله این مراکز فعالیت دارند یکی از وظایف دیده شده برای این مراکز دیده شده ارتقا کیفیت زندگی افراد با استفاده از توان مردم است.

بهداد افزود: اطلاعات حدود 1میلون و 80هزار نفر افرادی که از سازمان مستمری دریافت میکردند به همراه اعضا خانواده در سامانه مراکز مثبت زندگی درج میشود و بازدید منزل و تکمیل اطلاعات صورت میگیرد و در حال حاضر از حدود996هزار پرونده حدود995 هزار پرونده بازدید منزل و تکمیل پرونده برایشان انجام شده؛ نه تنها برای فرد بلکه برای تمام خانواده شخص این اقدام انجام شده است.

وی ادامه داد: در فاز دوم که نقش بهزیستی شهرستان ها و استان ها در این فاز پررنگ خواهد بود موضوع پایش مجدد پرونده ها و نظارت بر اقدامات انجام شده و تصمیم گیری در خصوص خدماتی که سازمان به افراد تحت پوشش ارائه میدهد مد نظر است که با تشکیل کمیته های شهرستانی و نظارت توسط کارشناسان ما در حوزه های مختلف در شهرستان ها صورت میگیرد و بررسی مجدد انجام خواهد شد.

سرپرست دفتر توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور گفت: فاز سوم که امروز بحث شروع و افتتاح این بحث را داریم موضوع استقرار برنامه های اجتماع محور خواهد بود در مراکز خدمات مثبت زندگی که بتوانیم این فرایند را باتوجه به کارهای صورت گرفته به ثمر برسانیم.

وی افزود:طرح های متفاوتی همچون طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، طرح گروه های همیار، طرح پایگاه های اجتماعی و طرح های غربالگری در مراکز ابلاغ شد و شیوه نامه های آن به تمام استان ها ارسال شد همچنین در ابتدای تیر ماه اولین بخش نامه طرح های اجتماع محور برای استان ها ارسال شد و استان ها مراکز واجد شرایط خود را که هزار مرکز هستند و آماده ترین مراکز برای شروع این طرح هستند را با این قید که در مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز بوده اند شروع خواهیم کرد و نیز رابطین استانی در استان ها انتخاب شده اند که گروه کاری اجتماع محور با حضور نماینده های تمام حوزه های تخصصی سازمان در ستاد سازمان شکل گرفته است امیدواریم شروع این فرایند موجب انسجام هر چه بیشتر سازمان شود.

انتهای پیام/

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار