شهردار تبریز گفت:  کلانشهر تبریز دارای ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی بوده و شهرداری در راستای احیای آن‌ها طرح‌های بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،شهین باهر  شهردار تبریز در مراسم بهره برداری از مجتمع تجاری، خدماتی و تفریحی عتیق با بیان اینکه این پروژه در قالب بازآفرینی شهری اجرا شده است،گفت: امید است با افتتاح توام این مجتمع و میدان شهید بهشتی این نقطه از تبریز به جایگاه تاریخی خود برسد.

او با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت شهری به پروژه‌ها نگاه تجاری وجود نداشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه «میارمیار» با حجم کاربری تجاری بالا، بازار تبریز را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد با تغییر نقشه به میدان شهری تبدیل می‌شود.

شهردار تبریز گفت: در راستای طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده در محدوده تاریخی و فرهنگی تبریز تاکنون ۷۰ درصد پروژه «چوخورلار» نیز تملک شده و فاز دوم مجتمع خدماتی تفریحی رفاهی عتیق در زمینی به مساحت چهار هکتار و با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

شهین باهر با اشاره به توقف ۱۰ ساله پروژه مجتمع عتیق، ادامه داد: وقتی پروژه‌ای این مدت تعطیل می‌شود از رونق می‌افتد و بر این اساس تلاش شد با سرعت این پروژه اجرا شود و شهرداری پروژه میدان شهید بهشتی را نیز در اختیار گرفت.

او گفت: کاش طرح مسکن ملی در بافت‌های فرسوده اجرا شود چراکه این بافت‌ها همه خدمات و تاسیسات شهری را دارند و اجرای این طرح در این بافت‌ها خیلی ارزان‌تر از حاشیه شهر تمام می‌شود و اگر زمین‌هایی که در دست ادارات و سازمان‌ها است تبدیل به مسکن ملی شود، بسیاری از مشکلات تامین مسکن مردم نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار