مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از بازدید تعداد ۸۰۰ هزار نفر از بازار جهانی تبریز در نرم افزار گوگل استریت ویو (Google street view) طی هفته نخست بارگذاری این سامانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حمزه زاده  مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از ابزار‌های مفید و پرکاربرد آنلاین، نرم‌افزار گوگل استریت ویو است، گفت: در کنار کاربرد اصلی آن یعنی بررسی دقیق آدرس مورد نظر و حوالی آن، امکان تماشای مجازی مکان‌های دیدنی از پنجره گجت‌های هوشمند برای کاربران فراهم است.

او اظهار کرد: برای معرفی بخش‌های مختلف بازار جهانی تبریز نیز تعریف QR کد‌های جامع را نیز در دستور کار قرار دادیم تا کاربران با استفاده از آن‌ها اطلاعات کامل و موردنیاز خود را به دست آورند و اقدامات لازم در این راستا نیز آغاز شده و پس از اتمام در سایتی مرجع بارگذاری خواهد شد.

حمزه زاده از امکان دسترسی به تمامی نقاط بازار جهانی تبریز به وسیله نرم‌افزار گوگل استریت ویو خبر داد و گفت: بازار جهانی تبریز از مهمترین آثار تاریخی، فرهنگی و اجتماعی استان آذربایجان شرقی است که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و لذا میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای فراهم سازی دسترسی مجازی و تماشای این اثر باشکوه از جای جای دنیا، اقدامات بارگذاری تمام نقاط بازار جهانی تبریز را با مشارکت بخش خصوصی به اتمام رساند.

او یادآور شد: مجموعه بازار تاریخی تبریز پس از ثبت جهانی در بسته ویژه مسافرتی گردشگران قرار گرفت، به طوری که بسیاری از آن‌ها هدف و مقصد اصلی خود از سفر به ایران و استان را صرفا برای بازدید از بزرگترین بازار مسقف جهان قرار دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز را مدیون همت اصناف و تلاش‌های متخصصان حوزه تاریخ و فرهنگ دانست و گفت: در راستای معرفی جامع و موثر این بازار جهانی بالغ بر ۴ هزار عکس از تمامی عناصر بازار تهیه شده و در پروژه حاضر بارگذاری شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.