اکنون بسیاری از کمبود‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های کمک تنفسی و اکسیژن ساز داشته، مرتفع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با رئیس، معاونان و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: کشورمان در حال حاضر شرایط سختی را از نظر همه‌گیری ویروس «دلتا کرونا» تجربه می‌کند.

  قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استان خراسان رضوی نیز به دلیل تردد و حضور مسافران، در شرایط نامساعدی از نظر تعداد بیماران بستری و سرپایی قرار گرفته است، گفت: حتی اگر محدودیت‌هایی در ستاد ملی کرونا به تصویب برسد حداقل ۱۰ تا ۱۴ روز زمان لازم است تا نتایج آن مؤثر واقع شود؛ بنابراین تجربه‌های مناسبی که دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا داشته باید مورد استفاده قرار گیرد تا بتوان در شرایط کنونی به بیماران خدمات مناسبی را ارائه داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حجم زیادی از بیماران مواجه شده و باید با استفاده از ظرفیت‌های درمانی و تجهیزاتی، خدمات به شکل مناسبی به بیماران ارائه شود. ضمن اینکه وزارت بهداشت پیگیر تأمین تجهیزات مورد نیاز بخش‌های بستری و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه است و آن‌ها را در اولویت قرار خواهد داد.


بیشتر بخوانید


‌معاون وزیر بهداشت ادامه داد: عملیات احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امداد و نجات مشهد در حال اتمام است و به زودی پس از تجهیز به بهره برداری خواهد رسید، در سال‌های گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد در توسعه تخت‌های بیمارستانی و خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اقدامات موثری انجام داده است.

او ساخت بیمارستان شهید هاشمی نژاد و بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد را از جمله اقدامات توسعه‌ای عنوان کرد.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شمار بیماران بستری در مراکز درمانی به حدود ۵۰۰ نفر در روز رسیده است.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.