انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ از پنج شنبه ( چهاردهم مردادماه) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته نتایج اولیه کنکور سراسری به صورت کارنامه اعلام شد و انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ از (پنج شنبه چهاردهم مردادماه) آغاز می‌شود. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و دانلود دفترچه راهنما، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

جزئیات و نحوه انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان اولیه کنکور ۱۴۰۰ 

 انتخاب رشته برای همه متقاضیان (جهت انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود.

داوطلبان باید کدرشته محل‌های انتخابی را به مدت پنج روز از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۵/۱۴ لغایت روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۵/۱۸ براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود ثبت کرده و نسبت به تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است اقدام کنند.

لازم است داوطلبانی که علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ ۱۴۰۰/۵/۱۳ به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

پذیرش در کدرشته‌محل‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاه­ها و مؤسسات پذیرنده در سال ۱۴۰۰ برای متقاضیان شاخه نظری با ملاک معدل کتبی نهایی دیپلم و متقاضیان شاخه فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش با معدل کل دیپلم انجام می‌شود که متقاضی می‌تواند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های آزمایشی و بدون توجه به مجاز بودن به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

نکات مهم:

متقاضیانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند براساس اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۳ منتشر می‌شود از روز پنجشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۴ تا روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام کنند. 

در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته‌ها نماید، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.

 متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون (در روز‌های چهارشنبه ۹ تیر تا شنبه ۱۲ تیر) بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
آخر چه ظلمی است به جوانان می کنید ظرفیت پذیرش رشته های پر طرفدار را افزایش دهید. موج نا امیدی در دل ما کنکوری های 1400 موج میزنه هم سوالات سخت و هم آموزش مجازی و هم نا عدالتی با وجود سهمیه های جورواجور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
با توجه به اینکه تکنولوژی مدرن معنوی وجود دارد پیشرفت اکنون باید چطوری بود؟ کدام بخش علمی از وجود داشتن تکنولوژی معنوی اطلاع دارد؟ آیا میدانستید که تکنولوژی معنوی پاداش کارهای صالح است؟
آزمون خوب است ولی نه برای ورود به دانشگاه.
دانشگاه و مدرسه برابر است. سطح علمی پله به پله بهتر می‌شود. فقط در بخش ورود به دانشگاه را. آزمون ورود به دانشگاه نوعی به احترامی به دانش و تحصیل است.
اگر هیوندا سانتافه از سمند LX بهتر است بودجه حمایتی هیوندا نیز بیشتر است. بوگاتی ویرون را چگونه ساخته اند؟ ساختن ماشین خوب و با قیمت قابل خرید قانون اجباری میباشد.
هر کشوری بود بخش مربوط را 150 بار استیضاح میکرد که قیمت سمند LX به 15 میلیون برگرده.
شما بگویید عذر موجه. وقتی مازراتی با آن همه امکانات را کارمند عادی در ایتالیا در 4 ماه خرید میکند اینها قابل توجه است. کمک رسان شما هستید.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۷:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام ،

استخدام ۷۰۰۰ معلم حق التدریس هم فردا هم زمان با مراسم ریاست جمهوری
انجام می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
چیه هر بار تاریخ عوض می کنید. گفته بود سازمان سنجش از 14 تا 18 چه کشوری؟
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۵:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام؛
منظور باشگاه خبرنگاران این هست که از فردا با بارگذاری دفترچه، انتخاب رشته آغاز می شود و وارد کردن انتخاب های انجام شده از چهارشنبه آغاز می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کنکور مضحک ۱۴۰۰ کنکوری که آرزوهامون رو با 58 سوال ایراد دار بر باد داد باشه انتخاب رشته هم میکنیم و به آینده ای که شما برامون به احمقانه ترین شکل رقم زدین تن میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
رتبه ات چند شده که انقدر دلت پره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
به هیچ وجه رشته های فیزیک و علوم پایه نرید که توی ایران هیچ آینده ای ندارند و مثل من بدبخت میشید