استاندار لرستان گفت: ۱۹۰ تن مرغ روزانه در این استان تولید می‌شود در حالیکه میزان مصرف این کالای پروتئینی بین شهروندان لرستانی ۱۴۰ تن در روز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،سیدموسی خادمی،استاندار لرستان اظهار کرد: لرستان از نظر تولید گوشت مرغ وضع بهتری نسبت به کشور دارد، اما به دلیل آنکه در استان‌های همجوار و تهران کنترل قیمت نداریم بخشی از این مرغ ممکن است از استان خارج شود.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر توزیع و کنترل قیمت گوشت مرغ در بازار گفت: در حال حاضر دلایل مختلف از جمله توزیع نهاده‌های دامی، وضعیت جوجه ریزی، کیفیت جوجه، شرایط آب و هوایی و فصل گرما موجب کمبود مرغ در کل کشور شده است.

خادمی تصریح کرد: جلوگیری از خروج مرغ از استان و نظارت بیشتر بر مرغداری و کشتارگاه‌ها مورد تاکید است و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اقدام مستمر داشته باشند.

استاندار لرستان افزود: هرچند نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ ۲۵ هزار تومان در لرستان حفظ شده است، اما با این وجود کمبود‌هایی در راستای تامین این کالای اساسی وجود دارد.

خادمی گفت: مرغ از جمله کالا‌هایی است که به طور شراکتی تهیه و برای تولید آن از ارز عمومی استفاده می‌شود، دولت وظیفه دارد بازار را تنظیم کند و با استفاده از ابزار‌های قضایی، نظامی و بازرسی کالای مذکور را با قیمت مناسب به دست عموم مردم برساند.

وی همچنین افزود: با توجه به بحث خشکسالی و اینکه عشایر و دامداران در این ایام بخشی از دام زنده خود را در معرض فروش گذاشته اند، لازم است دولت در این زمینه وارد عمل شده و دام زنده را خریداری کند.

در این جلسه مقرر شد با تعیین کمیته‌ای نرخ مصوب برای خرید دام زنده مشخص شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.