معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: این نهاد آموزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۰ با توجه به رشد دانش آموزان به ۴۲۰ معلم در مقطع ابتدایی نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید یدالله حسینی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این نهاد آموزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۰ با توجه به رشد دانش آموزان به ۴۲۰ معلم در مقطع ابتدایی نیاز دارد، گفت: با وجود کمبود معلم، اول مهر هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نخواهد بود و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: با سازماندهی و ساماندهی درست معلمان این کمبود نیرو را با نیرو‌های شاغل و بازنشسته رسمی و پیمانی، ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان و استخدام‌های جدید ماده ۲۸ جبران می‌کنیم.

حسینی تصریح کرد: نیرو‌های حق التدریس و نهضتی استان که از سال ۹۱ با مجموع آموزش و پرورش استان همکاری داشتند بیش از هزار و ۲۰۰ نفر به صورت رسمی جذب آموزش و پرورش استان شدند.

این مسئول اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید هیچ معلم حق التدریس در مدارس استان وجود ندارد و تنها معلمان خرید خدمت با ما همکاری می‌کنند که هیچ‌گونه تعهد استخدامی برای این افراد نداریم.

حسینی با بیان اینکه از اول خرداد ثبت نام دانش آموزان در مقطع ابتدایی در حال انجام است، یادآور شد: در سال تحصیلی جدید افزایش دانش آموزان در مدارس ابتدایی را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲۷ هزار دانش آموز در پایه ابتدایی مشغول به تحصیل بودند که پنج هزار و ۴۰۰ نفر معلم کاز آموزش این افراد را برعهده داشت.

حسینی با اشاره به رتبه بندی معلمان در سال تحصیلی جدید یادآور شد: طرح رتبه بندی معلمان نیاز به بررسی بیشتر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دارد و طی مراحل قانونی اجرا خواهد می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.