هفت هزار و ۶۰۰ نفر در سال جاری زیر پوشش طرح‌های حوزه سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد آقامحمدی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با توجه به برنامه ها، راهبرد‌ها و سیاست‌های سال جاری و برنامه ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال، هفت هزار و ۶۰۰ نفر در سال جاری زیر پوشش طرح‌های حوزه سواد آموزی این اداره کل قرار می‌گیرند.

او افزود: در سال جاری آموزش و پرورش استان همدان متعهد به پوشش سه هزار و ۶۰۰ نفر در دوره سوادآموزی اصلی، هزار و ۸۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در دوره تحکیم شده است.

آقامحمدی بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، شورای آموزش وپرورش، دستگاه‌های طرف مشارکت، مدیران واحد‌های آموزشی و معلمان، موسسات و تشکل‌های غیردولتی واجد شرایط و سایر توانمندی‌های موجود در شهرستان ها، نواحی و مناطق با توجه به ارتقای کیفیت آموزشی، نسبت به تحقق اهداف کمی اقدام خواهد شد.

او  با اشاره به نقش مراکز یادگیری محلی در آموزش مهارت‌های زندگی به سوادآموزان، بیان کرد: حفظ و توسعه مراکز یادگیری محلی از اولویت‌های سوادآموزی استان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار دریافتی نزدیک به ۹۶ درصد از جمعیت این استان باسواد هستند که این آمار، ۱۱ درصد از میانگین باسوادی در دنیا بالاتر است.

او اضافه کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۴۹ هزار تن از جمعیت بین سن‌های ۱۰ تا ۴۹ سال اعلام بی سوادی کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۵۶ تن را مردان و ۳۲ هزار و ۲۶۰ تن را زنان تشکیل می‌دهند.

آقامحمدی با اشاره به اینکه مراجعه برای با سواد شدن نسبت به گذشته کاهش یافته است، اظهار داشت: شناسایی افراد بی‌سواد یکی از مهمترین مشکلات امروز سوادآموزی استان محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر برگزاری دوره‌های سوادآموزی ویژه بی سوادان، دوره‌های تحکیم و انتقال ویژه حفظ سواد نوسوادان و ادامه تحصیل آن‌ها نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: سوادآموزی ، بی سوادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.