رئیس سازمان اورژانس از تمهیدات این مجموعه برای واکسیناسیون کرونا و مقابله با شیب فزاینده شیوع این بیماری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیر حسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس امشب ۱۰ مرداد با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی شیب فزاینده کرونا پرداخت و اظهار کرد:  عملیات فوریت های پزشکی در اورژانس دو و نیم تا سه برابر شده است و مردم کشورمان در صف های واکسیناسیون قرار گرفتند لذا وزیر بهداشت به ما توصیه کردند که ما هم در این عرصه کمک کنیم .

او با اشاره به اینکه همکاران ما شیفتهای استراحتشان را به طرح واکسیناسیون اختصاص دادند، گفت: تیم عملیات ویژه را تعریف کردیم و افراد به جای اینکه دور کار باشند دعوت کردیم تا کار انجام دهند، ۱۸ پایگاه در تهران به صورت ثابت برقرار کردیم که به صورت خودرویی و انفرادی واکسیناسیون را انجام می‌دهند و چهار تیم عملیاتی به صورت ضربتی کار را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: کار مردم را تسهیل می کنیم لذا وقتی اورژانس وارد عمل شد صف ها و صف‌های کیلومتری کاملا شکسته شده است، در سطح کشور ۴۸ فروند بالگرد داریم و برای افرادی که دسترسی شان سخت است، به کار گرفته خواهد شد.

امکان افزایش تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون

کولیوند با اشاره به اینکه اعتقاد شخصی بنده این است که می‌توانیم به تعداد واکسیناسیون افراد اضافه کنیم، زیرا فرایند واکسیناسیون خیلی تفاوتی با رای گرفتن ندارد، گفت: به اندازه کافی می‌توانیم از ظرفیت دانشجویان پزشکی استفاده کنیم و از نظر تعداد واکسن و نیروی انسانی مشکل نداریم.

او با اشاره به اینکه ما در خصوص واکسیناسیون وظیفه‌ای نداشتیم، اظهار کرد: به اندازه کافی کارمان چند برابر شده است، اما به دلیل اینکه مردم در مضیقه هستند پای کار آمدیم، زیرا مردم ما افرادی قدرشناس هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه ما به عنوان سازمان اورژانس کشور توان افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تزریق واکسن را داریم، افزود: یکی از راهکار‌های اصلی ما واکسیناسیون است، خیلی وقت‌ها افراد مبتلا شده اند و اقدام به خود درمانی می‌کنند، لذا وقتی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند کار از کار گذشته است، آن‌هایی که به موقع به بیمارستان مراجعه می‌کنند و کار درمان آن‌ها زودتر شروع می‌شود خیلی راحت‌تر جواب می‌گیرند.

محدودیت تست به دلیل محدودیت‌های اعتباری

حریرچی با اشاره به اینکه ممکن است آمار رسمی مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشورمان با آمار واقعی کمی متفاوت باشد گفت: برخی افراد وجود دارند که تست نمی‌شوند  یا در برخی موارد، تست‌ها ۳۰ تا ۵۰ درصد منفی کاذب را نشان می‌دهند.

او با اشاره به اینکه به علت محدودیت‌های اعتباری، محدودیت تست وجود دارد، گفت: آماری که اعلام می‌شود مستند به آمار رسمی استخراج شده است، در مورد افراد سرپایی، ممکن است چند برابر رقم فعلی، کرونا مثبت باشند، زیرا بسیاری از افراد، ناقل بدون علامت هستند و به مراکز برای تست مراجعه نمی‌کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کشورمان علاوه بر جبهه کرونا در جبهه اقتصادی هم می‌جنگد، افزود: نخستین کشوری بودیم که به طور وسیع، درگیر کرونا شدیم؛ چین در ابتدا، فقط به ووهان محدود بود، آمریکا با ۴ برابر جمعیت ما، هر دفعه چندین هزار میلیارد دلار برای مقابله با کرونا صرف می‌کند و کشور‌های دیگر هم میلیارد‌ها یورو پول خرج می‌کنند و توانایی این را دارند که اگر به کسی می‌گویند در خانه بمان، مشابه دریافتی‌های قبلی و حتی بیشتر از آن را به او بدهند، اما کشور ما به علت تحریم‌های ناجوانمردانه، توانایی این کار را ندارد.

او بیان کرد: کرونا زمانی در کشورمان شیوع یافت که در سال‌های ۹۷ و ۹۸، رشد اقتصادی منفی را تجربه کرده بودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
باید تمام مدارس و مساجد و حسینیه ها تبدیل به واکسیناسیون ضربتی بشه