نعمت بخش گفت: خودروسازان اکنون تنها اجازه دارند طرح‌های پیش فروش را اجرا کنند و اجازه اجرایی شدن طرح‌های فروش فوق العاده را ندارند.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به چرایی برگزار نشدن طرح های فروش فوق العاده 2 خودروساز در کشور، گفت: متاسفانه قیمت گذاری دستوری مشکلات زیادی برای خودروسازان کشور ایجاد کرد که باعث شد آنها زیان زیادی کنند.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: اکنون خودروسازان در حال تحویل خودروهایی هستند که در گذشته پیش فروش کرده بودند و طبق مصوبه تا زمانی که معوقاتشان را به صفر نرسانند اجازه ندارند طرح های فروش فوق العاده اجرا کنند. 

نعمت بخش تشریح کرد: اکنون تنها اجازه دارند طرح های پیش فروش را اجرا کنند و اجازه اجرایی شدن طرح های فروش فوق العاده را ندارند. از طرفی برخی مشکلات وجود دارد که خودروسازان نمی توانند خودروهای خود را تجاری کنند و مشکلات کمبود تراشه بر آن نیز تاثیرات منفی گذاشته است. 


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر اینکه تا زمانی که قیمت گذاری برای خودرو دستوری است، بازار درست نمی شود، گفت: تنها راه برای تک نرخی شدن خودرو، آزادسازی قیمت هاست و راهکاری جز این نمی تواند جلوی زیان خودروسازان را بگیرد. زمانی که مواد اولیه این صنعت به طور مستمر افزایشی است خودروسازان جز اصلاح منطقی قیمت، راهکاری برای تامین هزینه ها و جلوگیری از زیان ندارند.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: یکی دیگر از راه ها برای جلوگیری رکود، فعال کردن لیزینگ هاست که باعث می شود قدرت خرید خودروسازان افزایش یابد اکنون خرید متقاضیان اُفت کرده و با افزایش قیمت و آزادسازی قیمت مسلما رکود بیشتر خواهد شد.

نعمت بخش گفت: باید خودرو در حاشیه بازار به فروش رود، اکنون 100 میلیون اختلاف قیمت بین نرخ کارخانه و حاشیه بازار وجود دارد که این تنها به دلیل قیمت گذاری دستوری است. با برداشتن قیمت گذاری دستوری این بازار آشفته سر و سامان پیدا می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
هنوز هیچی نشده نظرات سانسور شد !!! وای به حال این کشور !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
وقتی شما عرضه تولید را ندارید و نمی توانید خواسته های مشتریان را بر آورده کنید چرا اصرار می کنید که خودرو ساز باقی بمانید . پراید را از 25 میلیون به 140 میلیون رساندید و حالا دو قرصه و نیمتان هم باقیست؟ هی گران می کنید و می گویید ضرر می کنیم ! شما که خودروها را در حاشیه می فروشید ! چرا ناراحت هستید ؟ به نظر من واردات خودرو باید آزاد شود تا این عزیزان بیشتر متضرر نشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
این صد میلیون تفاوت را هم بگیرند یک ریال از قیمت کن نمیکنند مردم ضرر بی لیاقتی مدیران خودرو سازی را باید بدهند
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
آقای عزیز راه درست کردن آشفته بازار خودرو این نیست که قیمت فروش خودرو بدی دست آشغال سازی ها ایران خودور و سایپا...که هرکاری دلشون خواست بکنن راهش اوردن چنتا نمایندگی واقعی ماشین خارجی مثل تویتا و هنداست تا بهترین ماشین با بهترین قیمت بفروشن ....البته نمایندگی نه مثل کرمان موتور که ماشین 300 میلیونی به ملت بدبخت میفروشه 800 میلیون...بعد ببینم سایپا پریدو میتونه 5 میلیون بفروشه؟ ببینم ایران خودرو ماشین از رده خارج پزوه پارس پژوه 405 میتون 10 میلیون بفروشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
هیچی دیگه. همین 4 تا دونه لگن رو هم که با منت و قرعه کشی میدادن دیگه نمیدن و همشو تو بازار آزاد به ملت بدبخت تحمیل میکنن. علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
این نعمت بخش فقط 10 تا 15 سال می گه باید خودرو در حاشیه بازار قیمتش معلوم بشه. در دو سه سال اخیر قیمت کارخانه تقریبا 4 تا 5 برابر شده بعد میگه ضرر کردیم وقتی تولید رو عملا متوقف می کنید مشخصه رانت ایجاد میشه درست نرسانات دلار باعث برخی گرانی ها شده اما به گفته خودشان 80 تا 90 درصد قطعات تولید داخله که منطقا نباید بیش از 20 تا 30 درصد روی قیمت خودرو اثر می گذاشت.
Iran (Islamic Republic of)
یارمحمدی
۱۱:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مردم انقدر بدبخت شدن ماشين هاي اشغال رو با ناز ميندازن به مردم واردات خودرو دست دوم رو آزاد كنيد ببينم كي ميخره اين لگن ها رو
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۳۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
بنده خدا چرا راضی به ماشین دسته دوم خارجی؟ مگه ما چیمون از عرب های منطقه کمتره؟ همینطوری فکر می کنید که اینها میزنند توی سرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
منظور خودرو سازان اینه که قیمت ها بالاتر بره ... اگه راست میگی تولید افزایش بدین تا اختلاف قیمت نداشته باشیم نه اینکه قیمت بالاتر بره تا اختلاف کمتر بشه خاک تو سر خودرو سازان که با بازار انحصاری که براشون درست کردن هم نمیتونن نیاز بازار جواب بدن
آخرین اخبار