رئیس جمهور چین بر لزوم تلاش برای تقویت ارتش به منظور مقابله با تهدید‌های فراروی پکن تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین خواستار تمرکز گسترده بر پیشرفت ارتش چین شد.

او افزود با توجه به تهدید‌های روزافزون فراروی کشور، پکن نیاز دارد که ارتش خود را برای درگیری نظامی آماده کند.

شی جین پینگ در نشست با شماری از فرماندهان نظامی، بر اهمیت آماده کردن سریع ارتشی قدرتمند برای مقابله با خطرات فراروی چین تاکید کرد.

رئیس جمهور چین تاکید کرد باید به تلاش‌ها برای تقویت برنامه ریزی کلی مربوط به جنگ و آمادگی‌های لازم برای درگیری نظامی ادامه داد.

پکن ده‌ها سال است که با کشور‌های منطقه آسیا - اقیانوس آرام بر سر جزایر دریای چین جنوبی وارد مناقشه شده است. این کشور و همسایگان آن از جمله ژاپن، ویتنام و فیلیپین مدت‌هاست که بر سر دریای جنوبی و شرقی چین واقع در منطقه آسیا با یکدیگر در تنش هستند. چین، جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی را قلمرو خود می‌داند.

هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند که ناو هواپیمابر «اچ ام اس کوئین الیزابت» توسط شش کشتی جنگی نیروی دریایی انگلیس، یک زیردریایی و ۱۴ بالگرد نیروی دریایی همراهی می‌شود. حضور این ناوگان در منطقه بحث برانگیز دریای چین جنوبی می‌تواند سبب ایجاد تنش‌هایی با چین شود.

این بزرگترین و قدرتمندترین کشتی جنگی نیروی دریایی انگلیس است و این اقدام بزرگترین انباشت ناوگان نیروی هوایی و دریایی انگلیس طی سال هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار