مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: برای درمان بیماران در استان، گروه خونی او منفی، و آ مثبت بیشترمورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر افشین محمدی مدیرکل انتقال خون همدان با بیان اینکه  ۹۰ درصد جمعیت جامعه گروه خونی مثبت و ۱۰ درصد گروه خونی منفی دارندگفت: با توجه به فراوانی جمعیت در نوع گروه‌های خونی مثبت، مشکلی در خصوص ذخایر خونی با گروه‌های خونی مثبت نداریم، اما در خصوص گروه‌های خونی با RH منفی با توجه به جمعیت کمتر این قشر نیز تعداد اهدا کنندگان خون در این خصوص نیز کمتر است.

او افزود: خوشبختانه در مجموع با کمبود خون در گروه‌های خونی مثبت و منفی نداریم، اما با توجه به کم بودن تعداد گروه‌های خونی منفی به نسبت در گروه‌های خونی منفی بیشتر نیاز داریم.

محمدی تصریح کرد: خوشبختانه از زمان شیوع کرونا ویروس در کشور با کمبود هیچ نوع گروه خونی  و فرآورده‌های آن نیازمند نبودیم چرا که به محض کاهش یک گروه خونی فراخوان می‌دهیم همچنین از افراد اهداء کننده خون مستمر بهره‌مند می‌شویم و از آن‌ها یاری می‌خواهیم.

او ادامه داد: در سال گذشته پنج هزار و ۷۰ واحد خون به پنج استان خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تهران و گیلان ارسال شده و از ابتدای امسال  تا کنون نیز یک هزار و ۲۰۰ واحد خون به سه استان گیلان، تهران و سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

محمدی با اشاره به اینکه تمامی خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز استان تأمین شده است، تصریح کرد: با توجه به عمر کوتاه پلاکت هیچ‌گاه نیاز به پلاکت پایان نمی‌یابد.

او به  توقف امر روش پلاسما درمانی تحت عنوان روش کارآزمایی بالینی در درمان بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: نتایج مختلفی از این روش استخراج شده که به این نتیجه رسیدند که به مبتلایان اثرگذاری آنچنانی ندارد، بنابراین این روش در حال حاضر متوقف شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.