عضو دومای روسیه اعلام کرد تلاش‌های کنگره آمریکا برای ممانعت از راه اندازی پروژه گازی «نورد استریم ۲» نتیجه ندارد و فقط موجب چالش برای بایدن می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه اعلام کرد بعید است تلاش‌های کنگره آمریکا مانع راه اندازی پروژه خط لوله «نورد استریم ۲» شود، با این وجود برای دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چالش ایجاد می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را درباره بودجه وزارت خارجه آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۲ تصویب کرد که شامل اصلاحیه‌ای است که دولت آمریکا را از لغو تحریم‌ها علیه نورد استریم ۲ منع می‌کند.

به گفته لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه، قانونگذاران آمریکایی نشان دادند که هنوز از واقعیت بی‌خبر هستند. این تصمیم نهایی نیست و این لایحه باید به تصویب مجلس سنا برسد.

عضو دومای روسیه اضافه کرد: این سند تنها در صورت امضای جو بایدن رسمیت پیدا می‌کند. کاخ سفید با کمک قانون گذاران حزب دموکرات تلاش می‌کند تا اصلاحیه‌ای را که مغایر با توافق واشنگتن و برلین درباره خط نورد استریم ۲ است، مسدود کند. این یک چالش جدی برای بایدن است. دولت جدید آمریکا باید ثابت کند که می‌تواند به تعهدات خود نسبت به شرکای اروپایی خود عمل کند. این اقدام کنگره آمریکا عمدتا یک سیاست داخلی است.

پیشتر ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن با وجود مخالفت با ساخت خط لوله نورداستریم۲، نمی‌تواند مانع آن شود و  مانع‌تراشی مقابل آن به روابطمان با آلمان لطمه می‌زند.

 آلمان متعهد است اگر روسیه از انرژی همانند سلاح علیه اوکراین استفاده کند، از اقدام اتحادیه اروپا حمایت کند.

چندی پیش،  آمریکا و آلمان با اشاره به توافق خط لوله گازی نورداستریم ۲، هشدار دادند احتمال دارد تحریم و اقدامات بازدارنده دیگری را علیه روسیه اعمال کنند.

پروژه نورداستریم ۲، گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله از دو خط ۱۲۳۰ کیلومتری با ظرفیت ترکیبی ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار