به نوشته پایگاه خبری کنگره آمریکا بایدن قصد دارد تا با تحریم‌های اقتصادی و نظامی شدیدتر، ایران را مجبور به پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل)، دولت بایدن می‌خواهد فشار‌ها را بر ایران برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای افزایش دهد.

پایگاه خبری هیل نوشت، گزینه‌های روی میز برای آمریکا، که گفته می‌شود شامل محدودیت‌های شدیدتر برای صادرات نفت ایران و همچنین تحریم‌های جدید علیه برنامه‌های موشکی و هواپیما‌های بدون سرنشین آن است، احتمالا تنش‌ها را در میان تلاش‌های چند ماهه برای احیای برجام بیشتر خواهد کرد. 

 رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز امروز مدعی شد ممکن است ایران با مطالبات غیرواقعی به دور هفتم مذاکرات وین بیاید.

سفیر آمریکا در بغداد نیز روز گذشته در حالی ادعا کرد که آمریکا به دنبال روابط عادی با ایران است که چندی پیش با وجود تلاش‌های مستمر ایران برای احیای توافق هسته‌ای، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت تهران گام مهمی برای بازگشت به توافق هسته‌ای برنداشته است!

مقامات دولت آمریکا در حالی داعیه بازگشت به برجام را مکررا عنوان می‌کنند که برغم گذشت بیش از ۶ ماه از روی کار آمدن این دولت هنوز هیچ گام عملی در راستای عمل به توافقی که خود آن را نقض کردند و همچنین برداشتن تحریم‌ها برنداشته اند.

مذاکرات وین با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و همچنین از سوی دیگر مجاب کردن ایران برای متوقف کردن اقدامات خود در راستای کاستن از تعهدات برجامی، از فروردین سال ۱۴۰۰ در وین آغاز شد.

مذاکراتی که تاکنون ۶ مرحله از آن برگزار شده است، ۶ جلسه و دیدار مشترک برای رایزنی درباره برجام که از روز ۲۲ خردادماه آغاز و تا روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ادامه داشت و حال در انتظار برگزاری هفتمین دور خود است.

مقامات آمریکایی حاضر در وین از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران و مفاد این جلسات مطلع می‌شوند و براساس اخبار منتشر شده، هفتمین دور از این مذاکرات پس از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
هدف اصلی امریکا واروپا از بازی های برجامی کشاندن ایران به باتلاق "جنگ روانی "بی پایان است!!!!آنها نه اهل تعهد هستند ونه اهل قرار داد !!!البته ستون پنجم آنها در داخل فید بک جنگ روانی را به آنها گرا می دهند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۱۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
در واقع بایدن ملعون داره فشارها را به خودش و کشورش داره وارد می کنه خبر نداره و داره ستونهای نظام پوشالین آمریکای ظالمین ستمگران جنایتکاران تروریست پرور تروریستیش رو با فشارهاش به ایران اسلامی داره از هر لحاظ می پاشونه هر چقدر به ایران اسلامی بیشتر فشار بیاوری خیالمان راحت است که زودتر آمریکا فروپاشی و تجزیه خواهد شد و دیگر چیزی به نام ایلات متحده آمریکا وجود نخواهد داشت و بدان و آگاه باش ایران اسلامی متحد و یکپارچه فرو نمی پاشد به یاری خداوند جل جلاله دیگه ضد فشار شده و دیگه فشارها روش اثری ندارد قرص و واکسن ضد فشارهای مختلف رو هم ساخته و کل ایران را از هر لحاظ فشارهای مختلف خارجی بیمه کرده میگی نه بچرخ تا بچرخیم آخرش خواهی دید که آمریکا از هم متلاشی و فروپاشی و تجزیه خواهد شد بزودی زود و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله هر چقدر دلت می خواد فشار حداکثری بیار خواهی دیدکه تمامی فشارهاتون وارونه به طرف خودتان داره وارد می شود حالا برو هی مداوم فشار بیار به خودت بایدن ملعون فقط پوشکت رو مداوم سریعا عوض کن که گند فشارهایی که به خودت داری میاری همه کشورت رو فرا گرفته و حالیت نیست یه موقعی حالیت میشه که افتادی به زباله دان تاریخ بشر . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Germany
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اگر زمانی دولت ایران اعلام کند که مذاکره بی مذاکره
و اول تحریم ها را بردارید تا جبر مذاکره پیش اید
انوقت من دوستانم را به جوجه کباب دعوت دعوت می کنم
آخرین اخبار