معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: واکسیناسیون فرهنگیان استان بعد از اختصاص واکسن از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ماشاالله میرزا حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان، در نشست هماهنگی برنامه واکسیناسیون فرهنگیان در استان گفت: بازگشایی مدارس به عنوان یک اولویت در سال تحصیلی آینده مورد توجه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت که خوشبختانه امکان اجرای آن با واکسیناسیون فرهنگیان فراهم شده است.

او بیان کرد: در این خصوص هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان به وجود آمده و در سطح شهر کرمان و شهرستان‌های استان، یک مرکز تجمیعی ویژه واکسیناسیون فرهنگیان در نظر گرفته شده است که برابر استاندارد‌های مورد نیاز آمادگی اجرای طرح را دارد.

میرزا حسینی عنوان کرد: همه فرهنگیان استان با اولویت کارکنان آموزشی شاغل در مدارس و کارکنان اداری به صورت نوبت بندی مدرسه‌ای تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بر این اساس طرح واکسیناسیون فرهنگیان به محض اختصاص واکسن از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان به آموزش و پرورش آغاز می‌شود گفت: فرهنگیان بالای ۴۵ سال استان جهت دریافت واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.

او افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان مرداد ماه تمام فرهنگیان استان دز اول واکسن را دریافت کنند.

او درخصوص با معلمان ترددی و غیر بومی شهرستان و مناطق گفت: فعلا بر انجام واکسیناسیون در محل خدمت همکاران تاکید داریم، ولی برای همکارانی که امکان حضور در محل خدمتی خود را ندارند نیز در روز‌های آینده تمهیداتی ایجاد خواهیم کرد که در محل زندگی خویش واکسینه شوند و زمان اجرای آن را مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق متعاقبا اعلام خواهند کرد.

میرزا حسینی با اشاره به اهمیت و تاثیر واکسیناسیون فرهنگیان در بازگشایی مدارس، از فرهنگیان استان درخواست کرد که بر اساس برنامه زمان بندی که طی روزه‌های آینده آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق اعلام می‌کنند، در پایگاه‌های واکسیناسیون حضور یابند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: واکسیناسیون سرباز معلمان، کارکنان خرید خدمت، دانشجو معلمان متعهد خدمت و نیرو‌های حق التدریس نیز در دستور کار قرار دارند که زمان اجرای آن اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار