معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از صدور ۷۶ اخطار زیست محیطی به واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی در سه ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

دعاگویان معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: پایش مستمر واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان انجام می‌شود و در جریان این پایش هادر سه ماهه نخست امسال، ۷۶ اخطار زیست محیطی صادر شده است.

او افزود: کارشناسان محیط زیست در سطح استان بصورت مستمر، منظم و گاهی سرزده از واحد‌های صنعتی استان بازدید و واحد‌ها را مورد پایش زیست محیطی قرار می‌دهند.

دعاگویان با اشاره به این موضوع که توسعه صنایع با حفظ محیط زیست امکان‌پذیر است اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال تعداد ۲۷۶ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی مورد پایش قرار گرفته اند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده و با توجه به الزام رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی از سوی واحد‌های صنعتی، برخی واحد‌ها در این زمینه ضعیف عمل کرده که نتیجه آن صدور ۷۶ مورد اخطار زیست محیطی به واحد‌های آلاینده در سطح استان بوده است.

او عنوان کرد: واحد‌های صنعتی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند و در غیر این صورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار