نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران بدون اشاره به زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات گفت: ممکن است ایران با مطالبات غیرواقعی به وین بیاید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با درپیش گرفتن مسیر هم فکران خود همانند کارین ژان پییر، معاون سخنگوی کاخ سفید که چندی پیش با اشاره به زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات وین مدعی شده بود؛ تاکنون زمان برگزاری این دور از مذاکرات اعلام نشده و ما در این باره اینکه زمان مذاکرات در خصوص توافق هسته‌ای ایران چه زمانی خواهد بود گمانه‌زنی نمی‌کنیم، گفت: ممکن است ایران با مطالبات غیرواقعی به دور هفتم مذاکرات وین بیاید.

مذاکرات وین با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و همچنین از سوی دیگر مجاب کردن ایران برای متوقف کردن اقدامات خود در راستای کاستن از تعهدات برجامی، از فروردین سال ۱۴۰۰ در وین آغاز شد.

مذاکراتی که تاکنون ۶ مرحله از آن برگزار شده است، ۶ جلسه و دیدار مشترک برای رایزنی درباره برجام که از روز ۲۲ خردادماه آغاز و تا روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ادامه داشت و حال در انتظار برگزاری هفتمین دور خود است.

مقامات آمریکایی حاضر در وین از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران و مفاد این جلسات مطلع می‌شوند و براساس اخبار منتشر شده، هفتمین دور از این مذاکرات پس از روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب ها: رابرت مالی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
عدم توافق با این شیطان صفتان بهتر از یک توافق بد است
آخرین اخبار