رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در صورت تداوم روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان، احتمال مواجه شدن با کمبود تخت و داروهای کرونایی دور از انتظار نخواهد بود.

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: موج پنجم کرونا در حال شکست رکورد موج‌های قبلی است و امروز پیمانیه یکی از سخت‌ترین روز‌های کرونایی را تجربه کرد.

او با بیان اینکه امروز ۳۹ نفر در بیمارستان پیمانیه جهرم بستری شدند که ۷ نفر از آن‌ها زیر ۳۰ سال سن دارند، افزود: اکثر این بیماران با درگیری شدید ریوی مواجه هستند.

رحمانیان بیان کرد: امروز دو بیمار دیگر هم جان خود را از دست دادند که متاسفانه هیچکدام اقدام به تزریق واکسن نکرده بودند.

او ادامه داد: هر روز نزدیک به ۶۰ درصد نمونه‌ها مثبت می‌شود، در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ مورد جدید شناسایی شده و هر روز بر این تعداد افزوده می‌شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم  گفت: در حال حاضر اکثر بخش‌های بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته بطوریکه ۱۲۴ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان بستری هستند و این در حالی است که خدمت رسانی به بیماران دیگر نیز ادامه دارد.

رحمانیان بیان کرد: تمام تخت‌های بیمارستان اشغال است و این موضوع باعث می‌شود، ارائه خدمات درمانی به دیگر بیماران تحت الشعاع قرار گرفته و جانشان به خطر بیفتد.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر نقاط کشور درگیر موج پنجم کروناست، ادامه این روند قطعا جهرم را با کمبود تخت و دارو‌های کرونایی مواجه خواهد کرد و روز‌های سختی را پیش رویمان قرار می‌دهد.

او با ابراز تاسف از اینکه درصد رعایت‌ها در شهر کمتر از ۳۰ و در روستا‌ها کمتر از ۱۰ درصد است، گفت: هیچ چاره دیگری نداریم جز اینکه از مردم بخواهیم تمام نکات بهداشتی را بدون کم و کاست رعایت کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار