برداشت گندم از هشت هزار هکتار گندم زار‌های بویین میاندشت آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدتقی فرهادی مدیرجهادکشاورزی بویین میاندشت با اشاره به شروع برداشت گندم ازمزارع شهرستان بویین میاندشت گفت:ازمجموع ۸ هزارهکتار وسعت زیر کشت گندم ۲ هزارهکتار گندم آبی و ۶ هزارهکتار به صورت دیم است.

او افزود: متوسط عملکرد گندم آبی شهرستان ۴ تن درهکتار وگندم دیم ۸۰۰ تا یک تن در هکتار است، اما متاسفانه  در پی کاهش بارندگی وتداوم خشکسالی خسارت‌های زیادی به دیم زار‌های منطقه وارد شده است و گندم دیم قابل برداشتی وجود ندارد.

فرهادی نرخ هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم را ۵۰ هزار ریال برشمرد و گفت: درحال حاضر یکی ازمراکز خرید تضمینی گندم درشهرستان فعال شده است و درصورت استقبال کشاورزان مراکزدیگری نیز راه اندازی می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی بویین میاندشت نیز از راه اندازی مزرعه تولیدبذر گندم دیم خبر داد و گفت: شهرستان بویین میاندشت امسال به عنوان تنها شهرستان استان اقدام به تولید بذر جدید با عنوان هشترود کرده است.

حسن ریاحی افزود: مزرعه تولیدبذر گندم در وسعت ۲۰ هکتار را یک کشاورز راه اندازی کرده و عملکرد آن حدود ۳ تن در هر هکتار است.

او گفت: مقاومت بالا درمقابل بی آبی وکم آبی و افزایش عملکرد در هر هکتار از مزایای بذر هشترود است که پس از برداشت و بوجاری تحویل جهاد کشاورزی استان می‌شود تا بین کشاورزان توزیع شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار