معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: شیوع کرونا موجب ۵۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به حوزه گردشگری این استان شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،اسکندر فلاحوند،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: گستردگی و شیوع بیماری کووید ۱۹، موجب شد صاحبان مراکز اقامتی استان متحمل ۱۰۰ میلیارد تومان، مراکز پذیرایی و تفریحی بین راهی ۸۰ میلیارد و دفاتر خدمات گردشگری ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت شوند.

وی اظهار داشت: موسسات آموزشی گردشگری ۵۶ میلیارد تومان، راهنمایان گردشگری یک میلیارد تومان و ارزیابان و شرکت‌های ارزیابی لرستان نیز به دلیل شیوع کرونا ۶۰۰ میلیون تومان خسارت دیده اند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: همچنین در این مدت ۴۹۵ نفر در حوزه گردشگری استان بیکار شدند که بیشترین تعداد آن‌ها با ۲۲۰ نفر مربوط به مراکز اقامتی بوده است.

فلاحوند عنوان کرد: اکنون ۱۰۲ هتل، مرکز اقامتی و بوم گردی با ظرفیت یکهزار و ۸۵۰ تخت خواب در این استان فعال است.

وی ادامه داد: همچنین ۵۸ مجتمع بین راهی و سفره خانه سنتی با ظرفیت ۳۶ اتاق و ۱۴۷ تخت و ۶ مرکز بوم گردی با ظرفیت ۴۲ اتاق و ۳۰۷ کف‌خواب در استان فعالیت می‌کنند.

به گفته وی برای جبران خسارت کرونا به سرمایه گذاران بخش گردشگری، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه کارا از این فرصت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.