رستوران‌ها و فروشگاه‌های جاده سولقان در استان تهران بدون توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به گزارشگروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، کَن و سولَقان در واقع نام دو روستا در شمال غربی تهران هستند، که معمولا اسم آن‌ها با هم بکار برده می‌شود و آن را با نام کَن سولَقان(کن سولوقون) می‌شناسند.

امروزه کَن جزیی از شهرداری منطقه پنج تهران محسوب می‌شود. بلند مرتبه سازی و  محاصره کَن بین اتوبان‌های تهران باعث شده که دیگر کَن شکل سابق خود را نداشته باشد، متاسفانه اکثر باغات و توتستان‌ها در این منطقه خشک شده و جای خود را به آپارتمان‌ها داده‌‌‌اند. اما با عبور از بلوار کوهسار تهران جاده‌ای به طول ۲۵ کیلومتر شروع می‌شود، که در ابتدا از سولَقان می‌گذرد و در نهایت در بالاترین نقطه به امام زاده داوود ختم می‌شود. این جاده کوهستانی و پیچ در پیچ مناظر زیبایی را پیش روی شما خواهد آورد و در مسیر خود از روستاها و آبادیی‌های خوش آب و هوایی مثل سنگان، وردیج، کشارعلیا، رندان، طالون، واریش گذر می‌کند که هر کدام داری دیدنی‌های خاص خود هستند.

کوچه باغ‌های زیبا، سفرخانه‌ها و رستوران‌های زیادی در این روستاها وجود دارند، که می‌توانید برای صرف غذا در محیطی دلچسب از آن‌ها استفاده کنید. اما با توجه به اینکه وارد پیک پنجم کرونا شدیم محدودیت‌هایی اعمال شده است که برای قطع زنجیره این ویروس منحوس دستورالعمل‌های بهداشتی را باید رعایت کنیم .

ولی متاسفانه برخی اصناف در جاده سولقان بدون توجه به محدودیت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

فیلمی را که شهروندخبرنگار ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار -   تهران


بیشتر بخوانید

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار