کالا‌های مازندرانی امسال با افزایش ۱۸ درصدی به ۳۳ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی یوسفی منش، ناظر گمرکات مازندران با بیان اینکه بیش از ۳۰۱ هزارتن کالا به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار امسال از استان به ۳۳ کشور جهان صادر شده است، گفت: صادرات کالا از گمرکات مازندران در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۶ و ۱۸ درصد افزایش داشته است.

او فرآور‌های لبنی با ۲۳ میلیون دلار، مواد پلاستکی با ۱۳ میلیون دلار و فراورده‌های خوراکی با بیش از ۱۰ میلیون دلار را عمده‌ترین محصولات صادراتی مازندران اعلام کرد و افزود: وی گفت: کشور‌های عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، رومانی و افغانستان در این مدت مهمترین مقصد کالا‌های صادراتی مازندران بودند.

ناظر گمرکات مازندران ادامه داد: بیش یک میلیون و ۳۴ هزارتن کالا به ارزش ۴۳۴ میلیون دلار نیز از ابتدای امسال تاکنون وارد مازندران شده است، گفت: جو دامی با ۱۴۶ میلیون دلار، چربی و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۱۲۴ میلیون دلار و ذرت دامی نیز با ۷۶ میلیون بیشترین سهم را از واردات داشتند.

یوسفی منش گفت: کالا‌های وارداتی نیز از ۲۰ کشور جهان مانند روسیه، امارات متحده عربی، قزاقستان، ترکیه، ترکمنستان و انگلستان وارد مازندران شده است.

او افزود: بیش از ۴۵ هزار تن انواع کالا شامل کانتینر خالی، کک نفتی، لوله حفاری، به ارزش بیش از ۴۴ میلیون دلار نیز از طریق گمرکات استان مازندران به پاکستان، امارات، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و عراق ترانزیت شد که افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.