عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد گروه‌های مقاومت نتایج مذاکرات بغداد و واشنگتن را به رسمیت نمی‌شناسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه اطلاع رسانی مقاومت عراق (الاعلام المقاوم)، سعد السعدی، عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: صحبت از هر گونه سازش با آمریکا صحت ندارد؛ نتایج چهارمین دور نشست‌های مذاکره راهبردی آمریکا و عراق، دیکته خواسته‌های دولت آمریکا به دولت مصطفی الکاظمی است و گروه‌های مقاومت نتایج این مذاکرات را به رسمیت نمی‌شناسند چرا که دروغین و جعلی است.

پیشتر، شیخ قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق با اشاره به عقب نشینی نظامیان آمریکایی از این کشور خواستار برچیده شدن پایگاه‌های هوایی آمریکا در عراق شد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در کاخ سفید برگزار شد بیانیه‌ای مشترک را با وی مبنی بر ضرورت خروج نظامیان رزمی آمریکا از عراق در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ صادر کرد.


بیشتر بخوانید:

پایان کار الکاظمی در کاخ سفید/ خروج همه نظامیان آمریکایی از عراق تا پایان سال ۲۰۲۱


پیشتر، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد این کشور برای مقابله با داعش و ایدئولوژی آن به اقدامات بین‌المللی نیاز دارد. وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود در واشنگتن گفته بود برای مقابله با گروه تروریستی داعش به ائتلاف بین المللی و همکاری با آن در زمینه تبادل اطلاعات نیاز داریم. او گفت: ما احترام به حاکمیت عراق را لازم می‌دانیم؛ به گونه‌ای که ثبات داخلی آن را تضمین کرده و از درگیری‌های منطقه‌ای جلوگیری کند. ما به لطف تلاش‌های عراق و حمایت ائتلاف بین‌المللی توانستیم داعش را شکست دهیم.

پس از آن، گروه‌های مقاومت اسلامی عراق با اشاره به گفتگو‌های راهبردی بین بغداد و واشنگتن، از اظهارات روز گذشته فواد حسین، وزیر خارجه این کشور در واشنگتن و اعلام نیاز بغداد به نیرو‌های آمریکایی در حوزه آموزش و تجهیزات، انتقاد کردند.

از ژانویه سال ۲۰۲۰ و عملیات تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همراهانش شد، پارلمان عراق قانون خروج نظامیان آمریکایی از خاک خود را به تصویب رسانده است. با این حال آمریکا با دستاویز‌های مختلف از جمله مبارزه با داعش و طرح ریزی حملات گاه و بیگاه علیه مواضع خود، برای ماندن در عراق بهانه می‌تراشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
جنبش عصائب اهل الحق عراق کیه???
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۹:۴۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
منم نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
این عصائب الحق،اعصاب ندارن فکر میکنم آمریکایی ها را بیرون گنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
چرا اعصاب دارن اما ظلم پذیر و ساده اندیش نیستند. آمریکا از در بره از پنجره میاد. چرا اصلا آمریکا باید پایگاه نظامی داشته باشه آخه چرا؟ کیس نیست بپرسه
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
فکر نکن تو
آخرین اخبار