بیرجند، رکورد دار تعداد مبتلایان به کرونا در شبانه روز گذشته/ کرونا ۲ نفر دیگر را هم قربانی کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۳۱ مبتلا از مجموع افرادی که در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شدند، از شهرستان بیرجند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز ۱۶۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۷۲ بیمار جدید شامل ۳۴ مورد بستری و ۳۸ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۳۱ مورد از بیرجند، ۲ مورد از خوسف و درمیان، ۶ مورد از زیرکوه، سرایان و سربیشه، ۶ مورد از فردوس، ۸ مورد از نهبندان و ۱۹ مورد از طبس بوده اند.

مهدی زاده گفت: از ۹۵۲ تست سریع کرونا، ۲۷۵ بیمار جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۹۰ نفر دارای تست کرونای مثبت بوده و از این تعداد ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر وخیم است.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۷۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۹ بیمار شامل ۲۶ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

مهدیزاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوت جدید در استان تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به ۹۵۶ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: تا کنون ۲۲هزار و ۸۹۹ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

تا روز گذشته ۶۷ هزار ۴۳۸ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۴ هزار و ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.