صبوری گفت: با افزایش سقف وام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان موافقت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حسن صبوری،مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با تصمیم شورای پول و اعتبار کشور با افزایش سقف وام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان موافقت شده است.

او افزود: بازپرداخت این وام حداکثر ۲۰ ساله بوده و دو سال شامل دوران مشارکت و ساخت، تنفس دارد که البته در حال حاضر همان مبلغ قبلی در حال پرداخت است و با ابلاغ رسمی آن اجرا خواهد شد.

صبوری در خصوص شرایط دریافت کنندگان این وام اذعان کرد: همه متقاضیان تایید شده که مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

او ادامه داد: با افزایش وام به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در حال حاضر این مبلغ ۶۰ درصد هزینه ساخت را پوشش می‌دهد.

صبوری گفت: پروژه‌های مسکن اقدام ملی قم از پیشرفت به نسبت خوبی برخوردار است و دستگاه‌های مرتبط با این طرح اهتمام لازم برای ساخت با کیفیت و به موقع این واحد‌ها را دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: تا پایان تیرماه پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون ۶ در مرحله سفت کاری و تاسیسات، پروژه ۹۶ واحدی زیتون هفت و هشت و پروژه ۲۵۶ واحدی زیتون ۹ و ۱۰ در مرحله اسکلت و سفت کاری است.

صبوری ادامه داد: در محله ۱۰ موسوم به اراضی ۱۷ هکتاری هزار واحد ساخته می‌شود که در ماه گذشته ۵۵۱ متقاضی به پروژه‌های خود متصل شدند و به زودی سایر متقاضیان به پروژه‌های خود معرفی می‌شوند.

او ادامه داد: در این محله، واحد‌ها در قالب زیتون ۱۲ تا ۲۴ احداث می‌شود و در بعضی از پروژه‌ها در مرحله اجرای بتن ریزی هستیم که خوشبختانه از سرعت خوبی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص اراضی ۲۲ هکتاری نیز گفت: این اراضی در دی ماه پارسال به طرح مسکن ملی اضافه شد و تغییر کاربری آن به مسکونی و اخذ مجوز از شورای عالی شهرسازی و معماری کشور موجب طولانی شدن روند ساخت در این پروژه ۷۰۰ واحدی شده است.

صبوری گفت: در اراضی ۲۲ هکتاری، عملیات آماده سازی شروع و بعد از اتمام آن عملیات ساخت با سرعت پیگیری می‌شود.

او اظهار کرد: در اراضی ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد پردیسان نیز ۱۸۰۰ واحد مسکونی احداث می‌شود که در حال حاضر در مرحله آماده سازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان عنوان کرد: دستگاه‌های مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن استان قم به جدیت در حال خدمت رسانی و ساخت واحد‌های مسکونی متقاضیان هستند و با توجه به این که عملیات ساخت براساس آورده افراد پیش می‌رود از متقاضیان درخواست می‌شود بدون توجه به شایعات نسبت به تکمیل آورده خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار