حیدری گفت: اسامی ۵۵ هزار نفر از هنرمندان و اصحاب رسانه حائز شرایط در صندوق هنر وزارت ارشاد را اعلام کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حیدری معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در راستای اهتمامی که ۲ وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی داشتند، امسال موضوع تامین مسکن اصحاب فرهنگ هنر و رسانه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: موضوع مسکن این اقشار پیش زمینه‌های متعددی نیاز داشت و ما برای چند ماه جلسات متعدد، گمانه زنی و رایزنی‌های بسیاری در این حوزه داشتیم و بر این اساس سعی کرد‌ه‌ایم از تمام ظرفیت‌های خود در این حوزه استفاده کنیم.

نداشتن تعاونی برای ساخت مسکن مشکل اساسی است

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تعاونی‌های مسکن در بین صنوف فرهنگ و هنر فعال نیستند و ما بزرگترین خلعی که در این زمینه داشتیم، همین موضوع بود و در جلساتی که داشته‌ایم از ظرفیت‌های موجود وزارت راه و شهرسازی استفاده کرده‌ایم و همچنین در تمامی استان‌ها از تعاونی‌های مختلف و اراضی موجود استفاده شد.

حیدری بیان کرد: در گام اول ۱۰ هزار نفر را به وزارت راه و شهرسازی معرفی کردیم در گام‌های بعدی تعداد بیشتری را معرفی می‌کنیم.

او اظهار کرد: ما این موضوعات را در تفاهم نامه درج کرده‌ایم و ۵۵ هزار نفر حائز شرایط در صندوق هنر این وزارتخانه هستند و اسامی آن‌ها را منعکس کرده‌ایم. از ۸۰ هزار نفری که اعلام شد، تنها ۵۵ هزار نفر حائز شرایط بودند و در نهایت قرار شد با توجه به محدودیت‌هایی که در این بخش وجود دارد، مابقی در گام‌های بعدی پیش بینی شوند تا با این اقدام بزرگ یکی از مسائل و مشکلات کلان اهالی فرهنگ و هنر کشور را حل کنیم.

براساس این گزارش امروز با حضور وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف خانه دار کردن اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر برای ۱۰ هزار واحد به امضا رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ملی ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار