مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از مرمت شکستگی خط لوله انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : با تلاش اکیپ‌های آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان، امروز (۹ مرداد) شکستگی خط انتقال آب سد گاوشان تعمیر و جلوی نشت آب گرفته شد.

او با اشاره به اقدامات فنی و تخصصی که برای ترمیم شکستگی و جلوگیری از هدررفت آب صورت گرفت، گفت : به دلیل حجم بالای آب، روند کار بسیار دشوار بود و در نهایت مجبور شدیم با حفر کانال انحرافی برای آب و قراردادن دستگاه‌ها پمپ در کانال، مسیر آب را منحرف کرده و مشکل را مرتفع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه این شکستگی با کمترین اختلال در تامین آب شهر کرمانشاه مرتفع شد و نیازی به قطع آب ورودی به خط لوله نبود.

شهلایی با بیان اینکه این شکستگی از دیروز (۸ مرداد) رخ داد، افزود: حجم آسیب بالا بود و به جهت فشار آبی که در خط لوله داشتیم، نزدیک به ۲۵۰ لیتر در ثانیه هدررفت آب رخ می‌داد که جلوی آن گرفته شد.

او ادامه داد: متاسفانه در طول مسیر ۷۰ کیلومتری خط انتقال با شکستگی‌های متعدد مواجه می‌شویم که با تلاش نیرو‌های ما در کمترین زمان مرتفع می‌شود.

 این مسئول گفت: در حال حاضر که مشکل مرتفع شده ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد گاوشان وارد تصفیه خانه جدید شهر کرمانشاه و پس از آن به شبکه آب شرب شهر تزریق می‌شود.

او افزود: این میزان آب به تدریج طی روز‌های آتی بیشتر خواهد شد.

ورود آب سد گاوشان به تصفیه‌خانه جدید شهر

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه با تلاش و پیگیری مجموعه مدیران استان آب سد گاوشان وارد تصفیه‌خانه جدید شهر شد گفت: شکستگی به وجود آمده در مسیر خط انتقال آب شرب هم با تاکیدات استاندار ساعت ۲ بامداد امروز ترمیم و مرمت شد.

فضل‌الله رنجبر افزود: بعد از مرمت لوله هم‌اکنون نیرو‌های شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب مشغول آزمایشات لازم آب شرب برای ورود به تصفیه‌خانه جدید هستند و با افزایش میزان آب تصفیه‌خانه و بعد از رفع اشکلات موجود، آب شرب مناطق یک و ۲ یعنی از سمت میدان آزادی تا مناطق غربی شهر که با قطعی مداوم روبرو بودند، بهبود می‌یابد.

او با اشاره به اینکه اکنون هزار لیتر در ثانیه آب وارد تصفیه‌خانه جدید می‌شود، گفت: با این میزان افزایش مشکل برخی از محلات که با قطعی و افت فشار روبرو بودند نسبتا مرتفع می‌شود.

فرماندار کرمانشاه رفع مشکل آب شرب در برخی دیگر از محلات را منوط به پیگیری و اجرای خطوط انتقال آب از تصفیه‌خانه جدید دانست و افزود: به عنوان نمونه حل مشکل آب شرب در محلات پردیس، زیباشهر، خیام، بهار و فردوسی نیازمند اجرای ۲ کیلومتر خط انتقال آب است که برنامه‌ریزی‌های اولیه صورت گرفته و به محض اجرا اطلاع‌رسانی می‌شود.

رنجبر ضمن عذرخواهی از همشهریان بایت مشکلات بوجود آمده گفت: با تلاش همه مدیران این مشکلات به زودی مرتفع می شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.