سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ٢٩ استان کشور گرفتار موج کرونا با ویروس دلتا شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه هفتاد و هشتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا تاکنون  ۵٧٣ مصوبه داشته است و امروز آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست آقای دکتر روحانی برگزار شد و در طول این مدت نمایندگانی از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در جلسات حضور داشتند و رئیس جمهور از دستگاه‌های مشارکت کننده از جمله ناجا، نیروهای مسلح، دادستانی کل کشور، اعضای قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداران و به ویژه مردم تشکر کردند .

وی ادامه داد: امروز مروری بر وضع کرونا در همه کشورها شد و اکنون بیش از ١۶۴ کشور گرفتار موج دلتا شده اند، ویروس دلتا قدرت سرایت بالایی دارد و حتی در کشورهایی که واکسیناسیون با درصد بالایی صورت گرفته موارد ابتلا افزایش پیدا کرده است.

واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید توامان باشد

رئیسی بیان کرد: خواهش اول ما این است که عزیزان بالای ۵۵ سال برای ثبت نام واکسن اقدام کنند، همچنین باید توجه داشت با وجود درصد بالای واکسیناسیون در برخی کشورها همچنان درصد ابتلا بالاست اما بر اساس الگوهای موجود در سطح دنیا، آنهایی که واکسن زدند از جمله سنین بالا و ... نشان داده شده که هم میزان بستری و هم مرگ و میر ناشی از بیماری در افراد واکسن زده پایین است.

وی ادامه داد: خواهش دوم ما این است که افراد حتی اگر واکسن تزریق کرده‌اند، نکات بهداشتی را رعایت کنند، این افراد ممکن است مبتلا شوند اما میزان بستری و مرگ و میر در آنها پایین تر از سایرینی است که واکسن نزدند. در نهایت ما در کشور باید واکسن بزنیم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهیم تا زمانی که زنجیره بیماری قطع شود.

هشدار؛ تخت‌های بیمارستانی در حال پُر شدن هستند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ٢٩ استان کشور گرفتار موج دلتا شده اند، گفت: میزان بستری و ورودی بیمارستان ها در حال افزایش بوده و بسیاری از تخت‌های بیمارستان‌ها در حال پّر شدن هستند و این یک هشدار جدی است و اگر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به همین شکل ادامه داشته باشد، تا یک هفته آینده ممکن است درگیر موج بسیار سهمگین تری شویم.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به زیر ۴٠ درصد سقوط کرده است

وی بیان کرد: هنوز به قله موج پنجم کرونا در کشور نرسیده ایم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به زیر ۴٠ درصد سقوط کرده است و و ویروسی با این قدرت سرایت بالا می تواند همه را مبتلا کند و در همه خانواده‌ها افرادی هستند که به کرونا مبتلا شده‌اند، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم نیاز به مطالعه دقیق ندارد و اگر به شهر سر بزنیم می‌بینیم پروتکل‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود.

عده زیادی با وجود کرونای دلتا همچنان رستوران می‌روند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: علی‌رغم اینکه هشدار دادیم خطر سرایت کرونا در رستوران‌ها بالاست اما هنوز  عده بسیاری به رستوران می‌روند و این یک هشدار بسیار جدی است و باید توجه داشت حتی آنهایی که دوز اول واکسن را تزریق کرده اند، به دلیل قدرت سرایت بالا افراد در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و بنابراین باید از حضور در اماکن تجمعی و سربسته پرهیز کرد و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جدی تر گرفته شود.

تا پایان مرداد ماه ۷ میلیون دوز واکسن به دستمان می‌رسد

رئیسی درباره واکسیناسیون کرونا بیان کرد: میزان واردات واکسن و سرعت واکسیناسیون قابل قبول است و در دو روز گذشته حدود ۲.۵ میلیون دوز  واکسن جدید به دستمان رسیده است و فردا هم  حدود یک میلیون دوز واکسن دیگر به دستمان می‌رسد و تا آخر هفته همین میزان واکسن وارد خواهد شد و تا پایان مرداد حدود ۷ میلیون دوز واکسن به دستمان خواهد رسید.

واکسن به میزان کافی برای گروه‌های اعلام شده داریم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: از امروز در سراسر کشور سامانه واکسیناسیون برای ۵۵ سال به بالا باز است و خواهش می‌کنم افراد فقط بر اساس نوبت خود به مراکز مراجعه کنند و سبب ازدحام در مراکز تجمعی نشوند. سامانه به گونه‌ای طراح شده که دیگر تک نوبتی است و با ثبت نام همان لحظه پاسخ می‌دهد و لازم نیست منتظر پیامک واکسیناسیون باشید و محل و روز و ساعت تزریق را می‌توان انتخاب کرد و برای گروه های سنی که اعلام می‌کنیم هیچ نگرانی برای تامین واکسن وجود ندارد و واکسن به میزان کافی داریم.

پایان واکسیناسیون مشاغل پرخطر تا پایان شهریور

وی ادامه داد: همزمان با عید سعید غدیر واکسیناسیون مشاغل پرخطر را هم بر اساس فاز سوم آغاز کردیم که این گروه‌ها شامل معلمان، اساتید حوزه و دانشگاه، زندانیان، رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی و بانک‌ها است و واکسیناسیون آنها طبق برنامه انجام خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم تا پایان شهریور فاز سوم واکسیناسیون به اتمام خواهد رسید.

 به دیابتی‌ها فراخوان مراجعه برای تزریق واکسن داده می‌شود

رئیسی بیان کرد: بانک اطلاعاتی دیابتی‌هایی که انسولین تزریق می‌کنند، موجود است و این افراد از طرف مراکز بهداشتی درمانی فراخوان خواهند شد. بنابراین فعلا امکان ثبت نام فراهم نیست، این بیماران عجله نکنند و از طرف ما فراخوان می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
دره بیمارستان صحرایی بزرگ تشکیل می شد حالت جنگی باهاش رفتا بشه فرکش می کنه زدن واکسن شبانه روزی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اگر اجبار ترزیق واکسن نشه هیچ کس اهمیت نمیده وجدی نمی گیره هیمن طور که رعایت فاصله وماسک زدن زیر چهل درصد رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
ترزیق واکسن را اجباری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
حالا اگر تجمع های محرم هم شروع بشه چه کنیم؟؟؟ شما رو به خدا نگذارید کرونا جولان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ماه که وضعیت بهتر بود به تعویق افتاد الآن که وضعیت خیلی بدتر است نمی خواهند به تعویق بیاندازند؟
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۷:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی وصد البته قصور وزارت بهداشت عاملان ورود کرونای هندی که اسمشو قشنگ کردن گذاشتن دلتا از خارج از کشور به ایران و باعث همه گیری بیشتر این بیماری شدن ایا کسی هست اینهارا محاکمه کنند؟؟؟همش از مردم میخان رعایت کنن بابا مردم دیگه بریدن و خسته شدن شما پس چیکاره اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هزارتا بدبختی گرفتاری گرانی ووووووووووووو بسه دیگه تورو خدا مردم رو دیونه کردید لعنت بر این دولت بی کفایت وبیخیال و بی تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
هیچ کس دیگه ماسک نمیزنه بیرون که میرم با تعجب میگم نکنه من یه چیزم میشه که دو تا ماسک زدم! تروخدا حداقل برای ماسک نزدن مردم جریمه درنظر بگیرید. احساس میکنم عمدا شل گرفتید که هر چه بیشتر بگیرن و بمیرن. هی میگید تخت خالی نیست ولی اصلا راه چاره نمیدید...چرا بیمارستان صحرایی درست نمیکنید چرا تخت ها رو زیاد نمیکنید؟ مردم با زجر دارن می میرن خدا نگذره ازتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
توتغذیه بیماران کرونایی دربیمارستان از طب سنتی استفاده کنیدازچین دوست جونینی این همه ارادخاص داریدبه شما لطف کنن دستور طب سنتی مخصوص این بیماری بهشما عرضه کنن تاازاین بیماری خلاص شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
باید توهرمنطقه بیمارستاه صحرایی بزرگ مخصوص بیماران کرونایی ایجاد می کردید تابیمارستان عادی الوده نمی شدتست کرونا تومکانهای عمومی زیاد می کردید ساعت کاری متروکم می شد توجاده تست کرونا می گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
این راهکارها مال ایران عقب افتاده ما نیست که فقط به فکر بمب اتم و بستن اینترنته. مردم که دارن می میرن اینا بر کی میخوان حکومت کنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
یه قانون بزارید برای کارمند وبازاری وقتی ملزم به ماسک زدن بشن بقیه هم ماسک میزنن رعایت میکنند نه تعطیلی بازار خواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مدارس باز نخواهند شد.
مگر با این وضع وحشتناک و زجر آور و اوج بیماری میشه مدارس رو بازکرد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۶:۰۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
هیچ کسی به فکر کارگران نیست .از ابتدای همه گیری کرونا حتی یک روزهم کارخانه ها تعطیل نشد. هیچ پرتوکلی هم رعایت نشد. نه در سرویس رفت و آمد و نه در محل کار با 100 درصد حضور کارگران مشغول کار بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تا من نیام سر کار هیچ کس هیچ غلطی نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
به نظرم حقیقت به مردم بگید کرونا دلتا حتی با واکسن زدن هم زیاد تاثیر نداره بهترین کار رعایت بهداشتی و لهو تجمعات و دورهمی ها و عروسیها حتی کسانی هم که واکسن زدند مبتلا شدند به مردم بگید واقعیت را تا امار مرگ و میر کمتر بشه تا رعایت کنند اقتصاد همیشه هست ولی جان انسانها همیشه نیست
Iran (Islamic Republic of)
کمدین احمد مرادی
۱۵:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مشهد داره نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
بله مغازه دارها همه باز باشند
تو مترو و بی آر تی و اتوبوس سرشونو مثل گاو بندازند بدون ماسک سوار بشن
بدون ماسک راه برند.
بیان جلوی خونه آدم سیگا ر بکشن زنگ بزنی 110 نیاد جمشون کنه
قول میدم کرونا رو شکست میدیم
شما فقط آمار بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
چرا سربازها از لحاظ اولویت بندی ازقلم افتاده اندچون هیچ سلاحی در مقابل دلتا ویروس ندارند و واقعا والدین آنها نگرانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام آقای ....جات خالی الان عروسی هستیم .اونم با چه فاصله اجتماعی .قشنگ کیپ هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
الان آقای ......باید نگران باشه یا خود شما که ممکنه کرونا بگیری؟ یه جوری نوشتی انگار به حال آقای ...........فرقی میکنه! خودت عذابشو میکشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
داریم می میریم ‌و نابود میشیم . ‌مردم افسرده و داغون و از دولت هم از هر سو فشار و ترس و تهدید.‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تو این وضعیت قرار آزمون نظام مهندسی برگزار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
لطفا از احوال رامبد واقای مدیری اطلاع رسانی کنید...
Iran (Islamic Republic of)
Gholamreza13
۱۴:۵۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
هم جریمه هم یه ماه خودروها رو توقیف کنید تا جرات نکنند جایی برن یه عده بی شعور بی فرهنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
توقیف کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
برو توکلت به خدا درست کن برای بقیه بد نخوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
وقتی هم دولت و هم مردم سهل انگاری میکنند نتیجش یعنی مرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
هشدار؛ تخت‌های بیمارستانی در حال پُر شدن هستند
در حال پرشدن ؟؟؟!!!
اقا شما تو تهران حتی با شبی 40 میلیون تومن هم تخت خالی پیدا نمیکنی
یکی از اشناهای ما با 50 درصد درگیری ریه و اکسیژن خون 52 درصد در ب در دنبال تخت بود با پارتی بازی و خواهش و تمنا و پیش پرداخت 5 شب تخت بیمارستان ازاد پیدا کرد
واقعا اوضاع جنگیه
رعایت کنید
هیچ کسی نیست که ب داد ما برسه بجز خود ما
ای مردم رعایت کنید
تفریح رو کنسل کنید برای بدست اوردن نون میرید بیرون حتما چندتا ماسک بزنید
دست هارو هرجایی میزنید الکل بزنید .
رعابت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز می دونید مشکل کجاست، یکی مثل من و شما ماسک میزنیم فاصله اجتماعی رعایت میکنیم کلی تلاش می کنیم، یه عده یابو بدون ماسک و فاصله گذاری تردد می کنند و اگر ما رعایت کنیم به خاطر این وحوش باز هم بیمار میشیم. دولت باید سخت اینها را جریمه کنه که هیچ کاری نمی کنه. خودشون واکسن زدند در امانند و میگن ما بمیریم به درک. مگه دولت اصلا فکر مردم هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دلتا لحظه ای می کشد یعنی بدون هیچ علامتی طرف می افتد می میرد من دوستم همین طوری شد..‌ مستقیم به قلب می زند باز هم ساده بگیرید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تو رو خدا سربازها توی اولویت بزارین خانواده ها دوری از بچه هاشون که باید تحمل کنن ترس از این که توی پادگان ها خدایی نکرده مریض بشن هم دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
شما بیا یه سر شمال ببین چقدر پلاک ماشین استان های دیگه میاد
Iran (Islamic Republic of)
110
۱۳:۰۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خدا کند تمام شهرها وشهرستانها روستاها تمام قرمز که هیچی از سیاه هم بگذرد و کرونا بکشتمان این زنگی نیست که برامون درست کردن خدا نابودشان کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دوساله هی شعار شعار شعار ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
یعنی یه ذره شعور داشتید علاوه بر اولویت ها، اولویت میدادید به کسانی که نگرفته بودن و....
آخرین اخبار