رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: عادی انگاری و بی توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی باعث انفجار بیماری و فاجعه در شهرستان شده است در حال حاضر ۵۴ بیمار با علائم کرونا در بیمارستان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به وضعیت اپیدمی کرونا در منطقه تربت جام هشدار داد و گفت: تربت جام در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و تقریبا ظرفیت بخش‌های ویژه کرونا و حاد تنفسی در بیمارستان سجادیه در حال اتمام است؛ حتی اگر تخت جدیدی از طریق بیمارستان صحرایی اضافه شود پرسنل مجرب برای ارائه خدمات در اختیار نخواهد بود و توان کارکنان موجود هم روز به روز کمتر می‌شود.

او افزود: برگزاری مجالس شلوغ عروسی و عزا و دورهمی‌های خانوادگی باز بودن رستوران‌ها، تالار‌ها و بازار‌های شلوغی که تا دیر وقت خیل عظیمی از مشتریان را پذیرا می‌باشند، سفر‌های تابستانی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح شهر باعث انفجار بیماری کرونا در شهرستان شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام رشد آمار مبتلایان و بیماران بدحال را باعث خستگی کادر درمان دانست و ادامه داد: بدون شک وقتی موارد مثبت بیماری کرونا زیاد است موارد بدحال و بستری نیز بیشتر می‌شود؛ مرگ و میر همشهریان، مدافعان سلامت را فرسوده کرده و مراکز درمانی ما ۱۸ ماه بی وقفه در حال خدمت به بیماران هستند.

افکار ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کرد: از همشهریان فهیم در خواست می‌کنم که با برگزاری مراسمات پای دشمن منحوس را به خانواده‌ها باز نکنند، سنگر را خالی نکنید مدافعان سلامت را تنها نگذارید ما تا پای جان برای انجام وظیفه خواهیم ایستاد.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.