تداوم موفقیت‌های دانشگاه اردکان در ابعاد ملی و بین‌المللی

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان گفت: رتبه جهانی دانشگاه اردکان با ۲۶۴۵ پله ارتقاء به ۱۰۱۶۸ و رتبه کشوری دانشگاه با ۲۰ پله ارتقاء، به ۲۱۵ رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی فتح‌زاده معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان به همت والای همکاران دانشگاهی در سال‌های اخیر همواره شاهد ارتقاء رتبه و جایگاه دانشگاه در نظام‌های گوناگون رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی بوده‌ایم.

او افزود: در جدیدترین نتایج اعلام‌ شده از سوی نظام رتبه‌بندی وبومتریکس در جولای ۲۰۲۱، رتبه جهانی دانشگاه با ۲۶۴۵ پله ارتقاء از ۱۲۸۱۳ به ۱۰۱۶۸ و رتبه کشوری دانشگاه نیز (در بین کلیه دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌های جامع، صنعتی، علوم پزشکی، غیردولتی، پیام نور و دانشگاه‌های آزاد اسلامی) با ۲۰ پله از رتبه ۲۳۵ به رتبه ۲۱۵ ارتقا یافته است.

فتح‌زاده ادامه داد: آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) سالانه دو ویرایش از نظام «وبومتریکس» را در ماه‌های ژانویه و جولای و بر اساس چندین شاخص به شرح ذیل منتشر می‌کند:

• تاثیر محتوای وب: تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرارشده از سایر سایت‌ها به وب‌سایت دانشگاه (با وزن ۵۰ درصد)

• نویسندگان پراستناد: تعداد استنادات ۲۱۰ نویسنده پُراستناد برتر دانشگاه در گوگل اسکالر (با حذف ۲۰ نویسنده برتر لیست) (با وزن ۱۰ درصد)

• مقالات پراستناد: تعداد مقالات دانشگاه در بین ده درصد مقالات پُراستناد در نظام رتبه‌بندی سایماگو (مقالات سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹) (با وزن ۴۰ درصد)

در جدیدترین رتبه‌بندی نظام وبومتریکس، ۷۰۴ موسسه ایرانی و ۳۱۰۰۰ مؤسسه آموزشی در سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار